Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort VersionCue?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har CS3 och använder aldrig version cue, stör mig på att jag har en mapp i dokument-mappen för ett program jag aldrig använder?

Kommer det med bridge? Ifall jag tar bort bridge försvinner VC med det då?

Vad ska man med Bridge till anyway?

Skulle det kunna snabba upp mitt system om jag tar bort dem tro?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-04-25 21:37

Ta inte bort VC, det blir garanterat strul! Lite märkligt att ett program som så få använder, ändå måste ligga på burken för att övriga program ska fungera. Men Bridge är ett kanonprogram om man sätter sig in i hur det fungerar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 21:49

bridge rockar när man väljer bilder

Du kan ju alltid deaktivera startskriptet för VersionCue för att få Photoshop någon sekund snabbare. Du hittar det under menyn Photoshop -> Inställningar -> Filhantering.

Att ta bort program från hårddisken gör däremot inte datorn märkbart snabbare.

det som stör mig mest är versioncue-mappen i "documents", kan man få bort den på nåt annat vis? jag försökte få bort mappen för roxio converted items genom att dirigera om den.. funkar?

surt annars..

Senast redigerat 2008-04-25 23:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-26 00:03

dra över den i en annan mapp, kolla bara efteråt att allt funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-26 00:03

innan du raderar den

Stoppa in installationsskivan för CS3 och välj att avinstallera Version Cue. Därefter kan du enkelt ta bort alla sådana mappar.

Bridge är på inget sätt beroende av VersionCue även om det kan använda Version Cue's funktioner

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-04-26 10:20

Om jag inte minns helt fel så måste avinstallation av programmen i CS-sviten göras genom adobes avinstallerare som ligger i verktygsmappen.

när man kör av-installeraren så finns varken bridge eller version-cue med?
är inte det underligt?

1
Bevaka tråden