Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frustrerad över Wireless Mighty Mouse

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem. Det heter Wireless Mighty Mouse.

Jag har använt många olika möss och apples möss sedan de färgglada puckarna, men aldrig en trådlös variant. Jag upplever den "konstig" i sina rörelser, det känns inte som den accelererar lika precist som den trådbundna.

Jag har även laddat ner iMouseFix som ju.. ja, det ändrar ju accelerationen men jag tycker fortfarande inte det går att åstadkomma samma "precishet" som den trådbundna har.

Är det någon som tycker samma? Vet någon vad man ska ha för inställningar i olika program för att få den att bli ungefär likadan? Jag tycker inte musen ska vara ett irritationsmoment, den ska bara styra "bra".

Om inte - är det någon som är intresserad av en knappt använd trådlös mighty mouse?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 19:53

Så är det alltid med trådlösa möss.
Vill man ha en mus med bra känsla i rörelserna måste man välja en trådbunden.

Ursprungligen av Rajje:

Så är det alltid med trådlösa möss.
Vill man ha en mus med bra känsla i rörelserna måste man välja en trådbunden.

Så det är verkligen så? Detta kommer som ett bombnedslag i min vardag, jag hade ingen aning om det. Tack för din ärlighet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-25 21:18

Jag har en trådlös MM till min Mac, som jag inte använde särskilt länge, pga att den "laggar" och var hackig i sina rörelser emellanåt. Det var inte acceptabelt när man pysslar med precisionsarbete i t ex Photoshop. Kör numera alltid trådbundet.

Dock har jag inte upplevt sådana här problem med en kompis PC och hennes trådlösa Logitech VX Revolution.

Jag vill inte förstöra genom att lyfta en ointressant tråd, dock så kan jag som hade frågan meddela efter egna erfarenheter, för den som undrar, att:

Mighty Mouse med sladd är snabb och precis.

Mighty Mouse utan sladd är seg och oprecis.

Mighty Mouse

Jag har i alla fall lyckats hitta den OPTIMALA PLACERINGEN för en Mighty Mouse.

Efter att ha rengjort den 10 ggr och lyckats få den att fungera så funkade det INTE den 11:e gången. Tog isär den och rengjorde den, funkade ett tag. Lade av och har inte gått att få igång igen.

Det här är den sämsta Appleprodukt jag varit med om i hela mitt liv.
Den är fanimej sämre än den där transparenta puckade pucken till mus man fick med sin klot-johan-iMac 1998.

PS. Var rädd om miljön. ta ur batterierna först!
Ny Mus. Kensington Expert Mouse beställd via Apple Store. Levereras 7:e ....

Sådär vill jag också göra med min trådlösa MM, maken till oprecis mus finns nog inte på maknaden. Ännu värre är nästan att den hoppar och rycker emellanåt, oavsett underlag.

1
Bevaka tråden