Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tar mail från raderat POP-konto vägen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har ett antal POP-konton i Mail.app.
I inkorgen hade hag ett antal mail mottagna genom de olika kontona.
Nu var det så att jag tog bort ett mailkonto och vips försvann även de mail som hade kommit genom kontot. Den stora frågan är nu var dessa mail tagit vägen..

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2008-04-25 06:42

Hej!
Jag hade samma problem häromsistens och hittade alla min "borttappade" mail i
"Usernamne" : Bibliotek : Mail : POP-xxxxx
Lycka till! Hälsn. Nocke/anneli

jo de lägger sig ju normalt där. men foldern var också den borta. jag har återfått mailet så allt är lugnt igen. men tack för tipset.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-25 14:25
Ursprungligen av wwwandi:

jo de lägger sig ju normalt där. men foldern var också den borta. jag har återfått mailet så allt är lugnt igen. men tack för tipset.

...och hur då?......

det var ett presentkort på 600,- i mailet så det kändes surt ett tag. originalet är borta för gott. men en kopia lyckades jag få tillskickad igen. eftersom jag visste vem avsändaren var.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-28 12:03

Fast så är det väl normalt inte. Tar man bort ett konto så försvinner kontomappen i ~Bibliotek/Mail/

Helt naturligt om du frågar mig.

kanske naturligt ja. men att man inte får någon varning innan det händer känns inte helt bra..

Ursprungligen av wwwandi:

kanske naturligt ja. men att man inte får någon varning innan det händer känns inte helt bra..

Nog får du en varning innan allt nog innan du tar bort ett mailkonto i mail.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-20 23:33

Våga vägra pop pröva imap istället så slipper man sådana här bekymmer

Ursprungligen av Csoft:

Våga vägra pop pröva imap istället så slipper man sådana här bekymmer

Det går ju att få pop att bete sig som imap, genom att låta mailprogrammet att inte radera mail som ligger på servern och bara ladda ner nya och olästa mail.

Visst ingen snygg lösning, men för vissa användbar speciellt för de som inte har tillgång till imap, även om det väl inte är så vanligt numera att man inte har tillgång till imap. Speciellt när man förr bara fick pop från sin isp.

1
Bevaka tråden