Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan en mailleveratör återskapa förlorad data?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 12:37

Kan man få igen sina mail. Vi byte internetleverantör på jobbet och jag la upp ett nytt konto i mail inställningarna och lät det nya och gamla ligga paralellt ett tag. Sen när jag raderade det gamla kontot försvann alla mina gamla mail i ett klick. Ligger dom nånstans utan att dom syns i mailprogrammet eller är dom förlorade.

Om det gamla kontot var IMAP kan du skapa kontot igen och då få tillbaka alla meddelanden. Även POP kan man få tillbaka om du har ställt in att spara meddelandena på servern.

Däremot sparas inget lokalt på datorn om man tar bort ett mailkonto. Om du har backup så är det ju inget problem, då är det bara att hämta brevlådorna under ~/Bibliotek/Mail och sedan importera till ditt nya konto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 21:08

Det låter som det är kört. Hos gamla leverantören ligger vi inte kvar och dom har säkerligen raderat allt. Min förhoppning var att det skulle ligga i datorn nån stans.

Sånt är livet.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Däremot sparas inget lokalt på datorn om man tar bort ett mailkonto.

Jag kanske hade fel (jag läste i hjälpen för Mail att kontot skulle försvinna helt, utan ångerrätt) och det finns fortfarande hopp. Kolla denna tråd.

Du kan ju alltid köra Data Rescue II eller nåt annat bra dataräddarprogram.. Jag har räddat borttagna mail på det viset...

1
Bevaka tråden