Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se riktiga filmer på iPod Touch !

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår lyckades jag få in riktiga långfilmer i min iPod Touch och idag satt jag på tåget och tittade på filmen National Treasure med Nicolas Cage ! Sjukt kul !
Är ganska ny på forumet och har lite dålig koll på om det är många som redan vet detta att man kan se film på Touch men jag får väl ta risken att komma med gamla nyheter.

Jag har skaffat iTunes Gift Card genom en släkting. Hon köpte presentkorten med kod så det räckte med att hon mailade mig koden. Sedan använde jag hennes adress och skapade ett nytt USA-konto. Jag använde en gmail-adress (för det går ju inte att ta en .se-adress) och noterade "none" på betalningssätt kreditkort.

Prövade att ladda ned en av de hyrda filmerna (2:99 eller 3:99 USdollar = ca 18 el 24 SEK) på iPod Nano (nyaste) och det fungerade bra. Touchen fanns inte med bland dom uppräknade iPoderna som man kunde använda för film-visning men jag prövade ändå och....det gick ! Hallelulja ! Man får kolla på filmerna inom 30 dgr och under 24 tim. Det går att se kapitelindelningen i filmen och även gå framåt och bakåt i handlingen.
Sedan kan man ladda ned musik-videos och kortfilmer förstås också. Musiken kostar ca 6 kr istället för 9 kr som i den svenska iTunes (om jag räknat rätt dollarkurs).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-24 00:55

Kan intyga att det stämmer, min chef kör samma variant och är väldigt nöjd!
Längtar tills det kommer till sverige så vi slipper allt krångel och får svenska som undertext

"min chef..." ? Så du har valt att inte gå på gymnasiet utan jobbar först ? Ja, det kan nog passa för många. Eller kanske du har ett jobb bredvid studierna ? Lite extra pengar är aldrig fel. Fina Mac-prylar kostar en del.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-25 00:06

Nää jag pluggar
Är anställd på ett företag också, funkar utmärkt

Så, en smart, ambitiös, ung man ? Låter som en typisk 99.se-medlem.

Ja, jag hoppas också att filmer, alla kortfilmerna och musikvideos kommer till Sverige också. Det måste väl bara vara en tidsfråga fast jag har köpt lite mer koder att ha till sommaren.

Inga fler som har prövat ? Någon som upptäckt fler funktioner som jag har missat ?Tycker själv det är som ett tekniskt underverk att se riktiga filmer på en Touch var om helst och med jättefin grafik och inga hack eller konstigheter ! Det går ju att se filmerna på Nano (senaste) också men det blir lite väl liten skärm.

1
Bevaka tråden