Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny macbook "Buzz".

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte en ny macbook igår. Fläkten är tyst som attan, MEN det är ett jävligt irriterrande "buzz-ljud" som endast hörs när det är tyst i rummet, och det låter som det kommer från tangentbordet. Jag har läst på lite olika stället att man kan installera ett program som heter SshMBP som ska bort detta ljud, är dock på jobbet nu så jag kan inte testa. Är det samma surr-ljud tro?

Är det så här på alla nya macbooks eller bara min? Och är det isfl ett hårdvarufel?

Snälla, svara bara om du känner till "fenomenet"!

Tack.

ShhMBP tog inte bort ljudet. Fan oxo!
Finns det någon som har köpt senaste macbooken? Och hur låter de?
Om det finns någon som kan jämföra och säga vad ni hör när ni sätter örat intill tangentbordet?
Om alla låter så här menar jag..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-24 21:37

Du har väl en hårddisk som snurrar.

Ursprungligen av Mija:

Du har väl en hårddisk som snurrar.

Jo. Naturligtvis.
Jag ar supernojd med mina andra 2 macar. De har inga konstiga 'bzzzljud' for sig.

Sa jag tanker om det helt enkelt ar sa har pa alla nya macbooks? Om det ar nan ide att jag gar tillbaka till butiken med den..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 23:00

Min flickväns svarta macbook surrar också men i hennes fall beror det nog på att fläktarna hummar lite tyst. Min vita macbook som inköptes sommaren 06 låter inte riktigt lika mycket. Inget som stör oss dock då det knappt är hörbart om man inte anstränger sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-25 07:52

Min nya vit Macbook buzzade och vibrerade ... en ny hårddisk fick bort mitt problem.

jag var inne o bytte den. Dock kvarstar samma surr pa den nya.
Jag antar att det ar jag som ar sa javla anal. Jag skiter i det nu o later det vara...
Formodligen har jag aven fatt folk i applebutiken att lyssna efter det o skadats for livet.

Haha!
Alla ni som har nya macar. Satt INTE orat mot tangentbordet i ett tyst rum. For da ar det KORT resten av tiden ni anvander macen!!

Sorry!

Jag har surr-problem - i mitt fall förefaller det vara display invertern som låter. Hel eller trasig? Kan nog vara en ganska mjuk gräns..

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-26 04:22

Det är ju en maskin. Klart det kommer låta en smula om den då?
Så länge det inte låter som ett flygplan,så tycker jag man kan vara glad.
Lite får surrande tycker jag borde anses som rätt normalt.

Har ny macbooc av senaste modellen, upplever den som otroligt tyst, inget buzzande.

instämmer med |-simon-|. det enda som jag har upplevt är ett MYCKET svagt högfrekvent surr från laddaren. enda anledningen till att jag hör det är att jag är är lätt arbetsskadad....

Jag har nyaste MacBook:en och den är nog så tyst som den kan bli.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-05-05 12:28

Jag har också senaste macbooken och har inte lagt märke till något ljud ska kolla när jag komme rhem, den verkar otroligt tyst och värmeutvecklingen verkar grymt låg!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-17 14:24

Min macbook Rev.1. Har ett irriterande "buzz" tangentbordet.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-17 14:47

Ninjamac: Min inverter gick sönder 4 grr. Sen pajade mitt logikkort 3 ggr. Till slut fick jag en ny, vid första uppstarten så sprängdes logikkortet och datorn gick åt pipan. Sen fick jag en ny och den har funkar fläckfritt. Min polare har även det jobbiga "buzz" ljudet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-18 00:27

Ringde till apple idag och ska få lämna in den för kontroll hos ett servicecenter. Även fast datorn är snart 2år.

Fick precis ett liknande problem!
Vet inte om man kan kalla det ett "Buzz" ljud dock.
Låter mer som ett högfrekvent "pipande" ljud? Från högra delen av datorn, låter inte alls kul! Någon som har en idé? Hårddisken?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-22 15:36
Ursprungligen av Marcus_R:

Fick precis ett liknande problem!
Vet inte om man kan kalla det ett "Buzz" ljud dock.
Låter mer som ett högfrekvent "pipande" ljud? Från högra delen av datorn, låter inte alls kul! Någon som har en idé? Hårddisken?

Har precis samma ljud.. Riktigt irriterande när jag inte lyssnar på musik.

Tror ni att det är värt att kontakta Apple angående det?

Ursprungligen av tram:

Har precis samma ljud.. Riktigt irriterande när jag inte lyssnar på musik.

Tror ni att det är värt att kontakta Apple angående det?

Eftersom ljudet inte har varit där hela tiden, inte för mig, så känns det som att man borde kunna höra med dem om de har någon idé om inte annat.

Jag köpte min MacBook i stan på en auktoriserad Apple återförsäljare, så tänkte vända mig dit först.

Ingen som varit i kontakt med Apple angående detta? Hade varit kul om de fanns någon lätt lösning, man vill ju inte vara utan sin favorit om de är reparation så måste till

När ni hör "pipet" prova att scrolla, när jag scrollar så försvinner ljudet under tiden. Tror det är en känd "feature"

För mig var det konstant, även fast jag gjorde en omstart.
Men! Efter att datorn varit avstängd en stund igår så försvann ljudet, och har ännu inte kommit tillbaka! Skönt, men man blir ju lite konfundersam.

1
Bevaka tråden