Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetproblem med MBP, program hänger sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftar att jag haft massor av problem (lista här) så formaterade jag min nya MBP och har inte stött på några problem efter det förrutom ett som kan beskrivas typ såhär:

Jag har Adium, Firefox, Gmail Nootifier igång, startat Transmission och börjar ladda ner lite i låg hastighet (75kB/sek) Lämnar datorn och kommer tillbaka efter ca 30min då har nerladdningen stannat helt och när man försöker stänga Transmission hänger det sig, det gör även Firefox, Gmail notifier och adium PLUS! att jag inte kan trycka på Wifi symbolen och klockan i verktygsmenyn, jag kan däremot använda bl.a. spotlight.

Vad kan detta betyda? Kan det ha något med att datorn sätter sig i vila eller är det nätverkskortet som krånglar?

Tacksam för hjälp.
/John

Okej, nu hände det igen medans jag använde datorn, så det har inget med "Vila" att göra.

Det konstiga är att nedladdningshastigheten i Transmission hinner gå ner till 0kB/sek innan det hänger sig. Den här gången la menyraden av helt, inget gick att klicka på.

Måste hålla inne powerknappen för att starta om datorn, något jag har gjort ca 100ggr på denna evigt krånglande datorn!

Edit: Märkte även att det jag hunnit ladda ner av filerna i Transmission är borta, nerladdningarna började om från 0%, det har inte hänt innan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-24 15:34

Låter som någon av systemtjänsterna hänger sig.

Ursprungligen av Creops:

Låter som någon av systemtjänsterna hänger sig.

Hur åtgärdar man sånt?

1
Bevaka tråden