Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fula ord i Apples officiella svenska ordlista till iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 18:40

den officiella svenska ordlistan till iPhone finns mängder av fula ord. Ofta precis samma fula ord som uppmärksammats i T9, som används i de flesta mobiltelefoner, och som retat upp många svenskar.

http://svenskiphoneordlista.wordpress.com/2008/04/23/fula-ord-i-apples-officiella-svenska-ordlista-till-iphone/

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-23 18:44

Men shit! Orka bry sig! Mord, döda, skjuta, misshandla osv, finns de där? Det är alltså mer ok att ha våld än sex. Jisses, sånt trodde jag bara USAmerikaner höll på å bråkade om!

Ursprungligen av bollman:

Men shit! Orka bry sig! Mord, döda, skjuta, misshandla osv, finns de där? Det är alltså mer ok att ha våld än sex. Jisses, sånt trodde jag bara USAmerikaner höll på å bråkade om!

Jag känner hur moralpaniken i mig skriker rakt ut!
Det vore katastrof om dessa ord finns kvar hur ska våra ungdomar då bli?
Jag tycker att kyrkan ska få gå igenom ordlistorna och ersätta alla fula ord med bibliska goda ord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-24 12:02

Hur kommer det sig att man kallar detta Apples officiella svenska ordlista när telefonen inte ens är släppt i sverige?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-23 18:49

Någon som tagit Knu**borgarmärket?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-23 19:11

hahahaha, sånt här e ju bara kul xD

Finns "dubbelfitta" med, som i Ericssons?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 19:44
Ursprungligen av Millegarden:

Finns "dubbelfitta" med, som i Ericssons?

Nej. Inte vad jag kan se. Det kanske kommer i den skarpa versionen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-23 21:14

Så här ligger det till, för att kunna bli konferensknullaren måste man ha knullborgarmärket, vilket man får genom åsnesex som är väldigt vanligt over there. Måste helt enkelt vara det dom syftar på! xD

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-24 16:09

Troligen för att någon har tittat i version 2 av mjukvaran till iPhone, alltså den som _kommer_ att släppas någon gång när appstore kommer igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 08:37
Ursprungligen av bollman:

Troligen för att någon har tittat i version 2 av mjukvaran till iPhone, alltså den som _kommer_ att släppas någon gång när appstore kommer igång.

Min tanke var mer att den inte är officiell om den inte är släppt.

Ursprungligen av Fred!:

Min tanke var mer att den inte är officiell om den inte är släppt.

Den är ju släppt i en officiell beta jue...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-24 16:35

Själv tycker jag bara det är drygt att behöva bokstavera svordomar och könsord när man behöver dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 09:36

Ok, var då nånstans? Var inne på apple.se men hittade ingenting.

Betorna släpps inte till den breda massan, dom släpps till officiella utvecklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 11:29

Ok men då är det fortfarande inte en officiell version enligt mig i alla fall.

Men skit samma, vi får väl se vad som finns i telefonen när den väl kommer till svea.

1
Bevaka tråden