Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta Xbox via Express till Extreme-router

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag köpte idag en Airport Express som jag hade tänkt använda för att koppla ihop mitt Xbox som jag har på ovanvåningen till min Express via LAN-kabel och sen ansluta till mitt nätverk som finns på nedre plan (Airport Extreme).

Detta så jag får internet till Xbox och kan spela via Live. Någon som kan hjälpa mig med vilka inställningar som ska göras?

Jag har ställt in express:en på att ansluta till mitt beftintliga nätverk och det fungerar, men då tilldelas inte min Xbox något IP-nummer.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-22 00:28

Ställ in det hela som ett WDS nätverk. Om du har Expressen som en WDS fjärr, så får xboxen en ip adress.

Tack nu funkar allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 11:10

Och hur löste du det…?

En något utförligare beskrivning i hur du fick det att fungera gynnar alla på 99.se som i framtiden har samma/liknande problem…

- Torkel

Airport Extreme med extern HD

Hej på er!
Hoppar in i denna tråd med en fråga,
Om man har en extern hd kopplat till Airport Extreme, kommer man då åt den via xboxen med Airport Express?
Skulle vara kanon om det gick att komma åt filmer, musik mm.
Tack på förhand
//Fredde B

Ursprungligen av Fredde B:

Hej på er!
Hoppar in i denna tråd med en fråga,
Om man har en extern hd kopplat till Airport Extreme, kommer man då åt den via xboxen med Airport Express?
Skulle vara kanon om det gick att komma åt filmer, musik mm.
Tack på förhand
//Fredde B

Kan ha fel, men jag tror inte att ett 360 kan läsa filer från vanliga utdelade diskar. För det måste man ha en nätverksdisk som stödjer detta genom en inbyggd programvara som strömmar media.

Ursprungligen av Hagelin:

Kan ha fel, men jag tror inte att ett 360 kan läsa filer från vanliga utdelade diskar. För det måste man ha en nätverksdisk som stödjer detta genom en inbyggd programvara som strömmar media.

OK,
Är det ingen skillnad mellan 360 och en gammal xbox som jag har då?

Ursprungligen av Fredde B:

OK,
Är det ingen skillnad mellan 360 och en gammal xbox som jag har då?

Jaha, kopplade inte att det inte är ett 360. Det har jag tyvärr ingen aning om.

Jag gjorde så att jag efter MÅNGA timmar fick igång allt genom att:

1. Ställa in extremen på att "tillåt att det här nätverket utökas"
2. Ställa express på "utöka ett extisterande nätverk"

Jag köpte Expressen igår, och problemen startade omgående. Jag hade problem med extreme i början också, men dessa var värre.

Det första som hände var att när expressen var inställd och skulle starta om så dök den inte upp igen, och inte eller min extreme!

Jag provade såklart att reseta (hard reset) men den dök inte upp och inte heller min extreme. Föreställ er paniken som sprids när familjen kommer hem till ett hus utan internet (tänker på senaste south park-avsnittet som gör parodi på just detta)

Jag provade allt, dra ut kablar, starta om modem etc men airport disc utility ville inte hitta någon av enheterna. Efter samtal till Apple Care och support från en kille så fick jag enheterna att dyka upp igen (äntligen!)

Men nu var det så att varje gång jag ställt in express:en och den skulle starta om så dök den aldrig upp igen i listan. Oavsett vilken inställning jag gjorde så hände samma sak. Jag provade starta om den, starta om datorn, reseta (detta gjordes minst 7ggr).

Till slut så gick den med på att inte försvinna från disc utility och har nu fungerat perfect med airtunes och allt i 24h. Så jag är verkligen jättenöjd nu

Jag har kört Mac sedan september 07 och när Apples produkter funkar så funkar dem verkligen som utlovat...perfekt. Men vägen dit är inte alltid heller så plug-n-play som det verkar på reklam (någon som är förvånad?).

Jag kör nu med iPhone + iPod till min Macbook och dem lever nu i perfekt symbios. Xboxen streamar nu alla filmer jag har på min hårddisk trådlöst och jag bara njuter hur allt fungerar

Har ni några frågor ang detta så hjälper jag gärna till med vad jag kan. Som sagt finns många trådar om problem med Airport Extreme och AirPort Express, men som sagt när det funkar så är det verkligen underbart

1
Bevaka tråden