Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivaren har fått spel

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppgraderade från Tiger till Leopard har min skrivare fått spel.

Skrivaren är en HP Deskjet 656C.

Jag kan inte inte skriva ut något över huvud taget. Skrivaren skriver en rad sedan matar den ut papper efter papper efter papper tills magasinet är slut.

Hur får jag skrivaren att funka med datorn och hur får jag den att sluta spotta ut papper?

Jag har en PowerMac G4 Mirror Drive Door.

Hej

Börja med att radera bort skrivaren ur systemet och lägg sedan till den igen.

Inte säkert att detta löser problemet, men vi börjar där.

Tack för svaret.

Eftersom jag inte är helt bekant ännu med OS X (men jag är på god väg har ambitionen ) hur tar jag bort skrivaren ur systemet?

Systeminställningar/Skrivare&Fax, du ser ett "plus och minus" längst ner i vänster hörn. Minus tar bort den.

Om skrivaren är en modern fins sak med USB så prova sedan att ta ur sladden och stoppa i den efter 15sek igen. Måhända försöker då OSX installera den på nytt.
Möjligt att du får bröka runt med en CD eller så....

Den har USB men operativsystemet hittar ingen drivrutin för skrivaren och den finns inte med i listan över drivrutiner för manuell installation. Det jag gjorde var att hämta hem någon uppdatering för HP från Versiontracker men det hjälpte inte. Det finns inga officiella drivrutiner från HP avsedda för Mac OS X till min skrivare.

Är det en apgammal pjäs eller?
Eller ngn väldigt udda konstruktion?

Har du tittat på HPIJS for Mac OS X? De anger stöd för din skrivare.

Enligt vad jag kan läsa mig till på HP.com så är den från 2001, verkar vara tillverkad enbart för Win (MS Windows compatible (98, Me, and 2000)).

Om man inte kan få den att funka genom att ange en liknande skrivare så får jag ge mig.

Det är kanske dags att pensionera den?

En ny behöver ju inte kosta många hundra, du får troligen en väldigt mkt högre kvalitet också.

Edit: Hagelin verkar hittat ngt att gå på. Snyggt!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-22 21:42

Issue
After installing printer drivers, the Print Center or Printer Setup Utility displays Driver Not Found message while trying to add the printer. This issue has been found in all versions of Mac OS X, but is most common after a Mac OS update.

Solution
CAUTION: These steps will remove all printing preferences and any printers installed on the system.

Delete preference files with filenames beginning with com.apple.print in Macintosh HD/Users/<Customer Username>/Library/Preferences .

Delete the file that starts with com.apple.print.Cache in Macintosh HD/Users/<Customer Username>/Library/Preferences/ByHost .

For Mac OS 10.4+ only: Reset Printing System by holding down Option and double-clicking on the Printer Setup Utility in Macintosh HD/Applications/Utilities .

Add the printer using the Print Center or Printer Setup Utility in Macintosh HD/Applications/Utilities .
Cause

This issue is caused by out-of-date driver cache files not being updated to contain the full list of available drivers, or changing formats between Mac OS X versions.

Tackar så jättemycket för detta. Det ligger i planeringen att längre fram pensionera skrivaren för gott. Bläcket är dyrare än vad jag gav för skrivaren en gång i tiden.

Men jag ska testa å se hur det funkar. Återkommer!

Tyvärr så vägrar skrivaren att skriva ut med de nya drivrutinerna. Det står bara stoppad i skrivarkön och inget händer. HPIJS är installerat och där fanns drivrutinerna men sen är set stopp. Vad gör jag?

Ni kan andas ut. Jag fick ordning på det. Istället är den svarta bläckpatronen slut nu *suck*

Det blir helt klart en ny skrivare med en patron för varje färg.

1
Bevaka tråden