Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvåspråkig iWeb sida

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för tillfället en sida skapad i iWeb endast på svenska.
Min tanke är att möjligheten till att välja engelska skall finnas i form av en länk på första sidan.

Men min fråga är, om jag väljer att duplicera sidorna, varav en är på engelska, så blir det dubbelt i menyn, vilket jag inte vill.
Hur går jag tillväga? Skapar en till, helt separat sida som är på engelska?
Eller har någon nått tips?

Tjena marcus. Har haft exakt samma tanke på min sida www.darkdest1ny.co.nr
Försökt använda med en "site translator" men alla jag testat har jag bara fått felmeddelande. Verkar inte som den klarar läsa av min iWeb sida.

Rätt nice slippa duplicera somsagt. Någon annan som kanske har ett bra tips till oss båda?

EDIT: hittade en fungerande på Worldlingo

Senast redigerat 2008-04-22 19:27

Det där var en smidig sida! Kan ju alltid funka som hjälp till hur man skall översätta.

Men problemet med hur man bygger upp sidan kvarstår, vilket är de bästa upplägget?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-22 19:58

Kan du inte bara ta samma sidor, skriva på engelska och spara den i ett annat namn? Du får ändra några länkar också.

Fast jag är inte så hemma på iWeb, man kanske inte kan ändra i själva koden?

Jodå, kopiera och spara i annat namn är inga problem. Problemet blir då att den nya sidan dyker upp i menyn längst upp på sidan, och då blir det bara rörigt, vill ju helst ha en "hel" Svensk sida, samt en "hel" Engelsk, om ni förstår.

Ursprungligen av Marcus_R:

Jodå, kopiera och spara i annat namn är inga problem. Problemet blir då att den nya sidan dyker upp i menyn längst upp på sidan, och då blir det bara rörigt, vill ju helst ha en "hel" Svensk sida, samt en "hel" Engelsk, om ni förstår.

Ett sätt är att göra en egen länkmeny med text som du gör om till länkar till. Ett annat är att du gör en ny sida fast du drar över de duplicerade till den nya hemsidan med ett drag i länkarna.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-04-22 20:01

Men kan du inte göra två identiska sidor där du ändrar språket på den ena och länkar mellan dom? Eller har jag missförstått det hela?

Har nog löst det nu.
Valde att lägga till en till Webbplats, döpte den till English, sen duplicerade jag samtliga sidor och la in dem på den nya webbplatsen.
Nu skall det bara översättas, tänkte prova den sidan Ipod_lover föreslag.
Pust, kan ta en stund

Ursprungligen av Marcus_R:

Har nog löst det nu.
Valde att lägga till en till Webbplats, döpte den till English, sen duplicerade jag samtliga sidor och la in dem på den nya webbplatsen.

Exakt det jag menade

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Exakt det jag menade

Haha, satt och funderade på vad du menade samtidigt som jag tittade runt i iWeb, och plötsligt upptäckte jag det. Så måste nog förstått ditt tips på ett eller annat sätt !
Tack!

Tur det löste sig iallafall

1
Bevaka tråden