Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"3g-Iphone i juni"

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från DI.se

Uppdaterad 2008-04-02 06:49

Apple spås lansera en 3g-variant av sin Iphone i juni. Nästa år kan bolaget sälja 45 miljoner mobiler, tror en av de mest optimistiska analytikerna.Apple började i fjol sälja sin Iphone i Europa. Trots att 3g-nät finns i stora delar av kontinenten skedde lanseringen med en 2,5g-variant. Under fjärde kvartalet lyckades Apple sälja 350.000 Iphones i Europa, bedömer analysföretaget Gartner.

Applechefen Steve Jobs har lovat en 3g-variant under andra halvåret. Obekräftade uppgifter till di.se gör gällande att 3g-modellen redan är klar för leverans.

Investmentbanken Piper Jaffray tror att en 3g-Iphone lanseras i juni. Bankens analytiker tror också att Apple kommer att bredda modellutbudet ytterligare och sälja 45 miljoner mobiler nästa år. Det skriver Appleinsider.com.

Med prognosen placerar sig Piper Jaffray högt bland analytikerkåren. Men nästa år tror banken att Apple släpper en billigare mobil, prissatt till 200-300 dollar.

Gartners mobilanalytiker Carolina Milanesi tycker att Apple måste bestämma sig om de ska följa vägen med exklusiva operatörsavtal och vad göra med en 3g-modell.

"Vare sig 3g-modellen kommer i april eller december måste de bestämma sig för vad ska de göra med 3g-produkten - ska de sänka priset på 2,5G-modellen för att öka försäljningen? Exklusivitetsupplägget kommer inte bli lätt", säger hon till di.se.

Piper Jaffray pekar på att det kommer bli svårt att få del av operatörsintäkterna i Kina. Apple har hittills tagit en månadsavgift av operatörerna. Den kinesiska marknaden domineras av världens största operatör China Mobile.

Banken tror att Apple får 15 dollar per månad, skriver Appleinsider.com. CARL THULIN
Publicerad 2008-04-02 06:42
Uppdaterad 2008-04-02 06:49

http://www.macrumors.com/2008/04/05/mossberg-3g-iphone-in-60-days/

Jag tror på Juli

Mossbergs uttalande tillsammans med T-mobiles nya abonnemangserbjudande som gäller till och med 30/6 tycker jag talar åt juli.

  • Medlem
  • 2008-04-07 13:47

Jag tror att uppvisningen sker i Juni men att lanseringen sker i sent Juli. Orkar dock inte leta upp tråden nu och länka, kanske lägger in sen.

EDIT:
Tog tag i det vargod..

http://www.99.se/1500512-post187.html

Men prisättningen då... blir det en telefon för nördar med stor plånbok eller ryms även vi som måste vända på slantarna... att vilja ha är en sak men att få råd med det, hmm..

  • Medlem
  • 2008-04-10 18:37
Ursprungligen av Olle@mac:

Men prisättningen då... blir det en telefon för nördar med stor plånbok eller ryms även vi som måste vända på slantarna... att vilja ha är en sak men att få råd med det, hmm..

Hur ska någon kunna veta det? Det var väll något nytt rykte att den ska gå på 399 men ingen kan veta. Den kan ha samma pris, den kan komma i en dyrare modell eller tvärtom, svårt att säga hur mycket den kommer att kosta dock

Jag tror på tomten!

  • Medlem
  • 2008-04-12 13:10

Alla vet ju att tomten inte finns, vänta, påskharen ringer på dörren...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 00:12
Ursprungligen av can:

Alla vet ju att tomten inte finns

Va säger du? Skulle tomten inte finnas?

Ä, jag förstår att du bara skojar

För det vet ju alla att tomten finns på riktigt

  • Medlem
  • 2008-04-13 13:54
Ursprungligen av Eva:

Va säger du? Skulle tomten inte finnas?

Ä, jag förstår att du bara skojar

För det vet ju alla att tomten finns på riktigt

Förlåt, mitt fel Jag blandade ihop tomten med en svensk iphone med 3g och flash...

Det jag ville ha sagt egentligen var "Alla vet ju att det inte finns en svensk iphone med 3g och flash" tyvärr..

Hah, de är lite ironiskt kul. Jag kommer ihåg när iphone lanserades, många klagade över att den inte hade 3g. Rätt många var snabba på att aggressivt hugga tillbaka med "den kommer aldrig lanseras med 3g, de är en framtidsmobil!" Att sverige var en så liten marknad så den skulle aldrig komma hit var de några som hävdade också. Det roliga i kråksången är ju att de flesta som opponerar sig inte spekulerar, utan tror stenhårt på sin teori. Jag tycker de är lite komiskt iaf.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-13 09:59

Ja han heter Steve Jobs!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-22 18:11
Ursprungligen av fedi-93:

Nä, Erik Mörner har säkert plockat från trådarna här på 99mac innan han skrev.
Det är ju inte så att han har någon egen källa eller så.

  • Medlem
  • 2008-04-22 19:13

Det är aftonbladet, 90 % av allt de skriver är lögn/överdrivet.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-22 19:18
Ursprungligen av can:

Det är aftonbladet, 90 % av allt de skriver är lögn/överdrivet.

Därför var jag tveksam

90%
Det är klart, 9an och 0an ligger ju nära varandra.
99% ska det såklart vara

Jag tror på det sistnämnda 99%

//Svante

  • Medlem
  • 2008-04-24 17:28

Haha, jo fel av mig, 99 % it is

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-25 13:47

Vad tror ni om 3G-luren? När och varför tror ni den kommer?

Har ett tre-abb. som jag har 9 månader kvar på. Ska man beställa en GSM-iphone och pracka på farsan mitt abb. eller vänta och förhoppningsvis köpa en 3g-ihpone om någon månad på mitt nuvarande abb?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-25 22:56
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2008-04-26 13:44
Ursprungligen av marcus.j:

Vad tror ni om 3G-luren? När och varför tror ni den kommer?

Har ett tre-abb. som jag har 9 månader kvar på. Ska man beställa en GSM-iphone och pracka på farsan mitt abb. eller vänta och förhoppningsvis köpa en 3g-ihpone om någon månad på mitt nuvarande abb?

*mitt första inlägg här på 99.se ;)*

Jag har samma dilemma som Marcus. Jag vet inte om jag ska köpa en GSM nu eller vänta på 3G versionen. Min farbror bor i Kanada och jag tänkte be honom köpa mig en iPhone och får den nu till sommaren när jag träffar honom. Kommer 3G versionen att komma ut i USA också eller är det bara en version för oss Européer?

  • Medlem
  • 2008-04-26 14:51

Förmodligen kommer den att komma i USA också, det är inte ens säkert att 2.0 versionen kommer att ha 3g. och om den nu har det kommer många i USA fortfarande vilja ha den då den antagligen kommer att ha många nya funktioner, hur det än blir är jag säker på att den kommer att komma i USA med, kanske till och med framför allt.

Ursprungligen av can:

Förmodligen kommer den att komma i USA också, det är inte ens säkert att 2.0 versionen kommer att ha 3g.

Jag trodde att iPhone 2.0 var namnet på den senaste mjukvaruuppdateringen. Då är det väll självklart att den inte har 3G?

  • Medlem
  • 2008-05-04 23:18
Ursprungligen av CaptainWolff:

Jag trodde att iPhone 2.0 var namnet på den senaste mjukvaruuppdateringen. Då är det väll självklart att den inte har 3G?

Jo. insåg nu att jag formulerade mig lite dåligt. Nu snackar jag altlså om "iphone 2" elelr vad man ska kalla den, om den ens över huvudtaget kommer, men eftersom tråden handlar om det så..

jag sålde precis min iPhone 16GB för jag tror/hoppas på en ny version (hårdvara) på WWDC. Men - tror definitivt inte apple släpper en tjockare telefon? när i historien har apple släppt en uppföljare som har varit större/tjockare? den iphone vi har idag konstruerades för snart 4-5 år sedan - så jag kan tänka mig att tekniken för 1-2 år sedan - som nästa generation baseras på kommer bli mindre och bättre.

  • Medlem
  • 2008-05-03 22:40

Flyttar ett inlägg till en egen tråd och raderar ett som kommenterar att inlägget låg i fel tråd.
Admin

1
Bevaka tråden