Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte avinstallera Flash testversion så jag kan installera CS3 premium

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 13:10

Jag har ett moment 22 problem
Testade Flash med test versionen och var nöjd men så tog tiden slut...
Fixade CS 3 premium med bla Flash
Försökte installera, och installeraren upptäckte att jag hade Flash och Photoshop installerat så den hoppade över dessa.
När jag efter installation försökte öppna programmen upptäcker jag att alla går att öppna utom Flash. Installationsnyckeln fungerade inte för den versionen.
Nå vad gör, Jag kastar ut Flash och av misstag även PS med hjälp av dels App Zapper och dels med hjälp av avinstalleraren från Adobe.
Nåja nu borde det väl gå tänker jag...
Icke så Nicke. När jag installerar igen känner installeraren av att jag har Flash och Ps installerat och vägrar installera om dem... Men jag har ju tagit bort dem...
Så nu har jag CS 3 premium utan Flash och PS som är de jag behöver mest...
Någon som har en idè hur jag kommer ur moment 22...
Jag behöver dem verkligen och hade tänkt bli klar med ett uppdarag idag men har bara installerat och ominstallerat hela dagen.. Inte produktivt alls

Senast redigerat 2008-04-22 13:23

Mysko att du fått en felaktig licensnyckel. Adobe support löser det enkelt, ring dom.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 16:14

Licensnykeln fungerar för CS3 premium inte för enbart Flash och det är det som är problemet...
Kan jag bara komma på hur jag får bort alla spår av Flash, PhotoShop och en komponent til som jag glömt tror jag att jag kan få det att fungera. De andra komponenterna typ Ai, Dv mm fungerar med nyckeln...

Du måste avinstallera testversionerna fullständigt, finns dokument på Adobes KB om hur du gör. Eller prata med supporten så berättar de hur du gör.

Mattias har rätt. Jag avinstallerade en demo av Fireworks genom att slänga bort den istället för att använda avinstalleraren. Det fick man inte göra. Tog en del letande, men tillslut så hittade jag de kvarvarande spåren av all Adobe programvara i Library. Sedan kunde jag installera CS3.

Gå in i vertygsmappen, där ligger en adobe avinstallmapp
prova det
Hans

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 22:17

Tack för all hjälp.
Ni är för underbara!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-22 22:17

Vem behöver någon annan support egentligen.
99mac.se räcker gott för mig...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-06-22 22:45

När avinstalleraren inte funkar?

Kör adobepaketet cs3 och behövde flash. Fick en trialversion intallerat. Nu har jag äntligen fått hela creative suit 3 design premium. Hade planer på att använda programmet. Gick till program - verktygsprogram och körde en avinstallation av första cs3-paketet. Körde i skivan med nya versionen. Då fick jag veta att flash visst fortfarande låg kvar i datorn. Kollade programfilen - där alla adobegrejer var försvunna - och körde en omstart av datorn (man vet ju aldrig). Ingen förändring. Flash ligger kvar när jag vill installera det nya paketet, och jag får ingen möjlighet att avinstallera något från adobe längre.

Jag har letat på google och adobe och inte hittat nåt svar. Fick tips av god vän att kolla under bibliotek på hd'n, och där låg otaliga mängder filer under Adobe. Tänkte desperat att jag skulle Appdeleta dem, men det gick inte heller. Tålamodet börjar nu tryta. Är det någon härinne som möjligtvis har en aning om hur jag ska göra? Behövde ha det här klart till i morgon, men börjar inse att jag nog får glömma det. Är verkligen en ominstallation av leopard min enda utväg? Enormt jättetacksam för svar!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 23:25

Sök i spotlight efter resterna och radera dom, sen gör en ny installtion.
Tänk bar på att alla saker försvinner, inställningar och sånt med

1
Bevaka tråden