Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimmer på Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har precis fått ett rätt så jobbigt problem med skärmen på min macbook. Helt plötsligt (minns inte om det var efter omstart, eller bara efter att jag väckte den från vila), så har det blivit nåt slags blått flimmer över vissa gråa nyanser. Ex. på 99macs grå bakgrund på sidorna. Faktiskt rätt så mycket. Och väldigt jobbigt.
Är det någon annan som har upplevt detta, och vad är det smartaste att göra just nu. Skall tilläggas att jag för närvarande bor i Frankrike. Hur funkar det med apple-garanti utomlands?
Tack!

Jag hade också flimmer i november och december, ibland på hela skärmen, ibland bara på grå ställen som tex i överdelen av iTunes. Det har inte hänt sedan dess (peppar, peppar).

Jag köpte min i Sverige men gick in på Apple Store i Tokyo och de sa att jag skulle ta med kvitton etc om det skulle bli aktuellt med att behöva lämna in den, jag gjorde alltså inte det då problemen inte uppträdde då (typiskt).

Slutsatsen, det går nog bra för dig att lämna in den i Frankrike.

haha,, ok. Verkar vara ett hyffsat ovanligt problem hursomhelst. Jag gick in med den till ett serviceställe häromdan. Killen tog en snabbkik och sa "ok, jag byter väl skärmen då". Jag har inte fått tillbaka den än, så vi får väl se hur det slutar. Med tanke på att min franska är rätt knagglig, och att jag kanske missförstod vartenda ord han sa så blir det spännande om inte annat!

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-04-26 23:47

jag fick problem med flimmer antagligen efter en uppdatering som apple släppte så jag lämnade in den fick den idag de bytte ut hela skärmen på min mbp och uppdaterade snabbt till den senaste uppdateringen som ska fixa problemet.

jepp. De bytte skärm på min med som sagt. Fick precis tillbaka den. Som ny. Och det med tanke på att det var franska reparatörer!

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-04-28 23:37

Det är ju skitmånga som haft major problems med sin mbp efter den näst senaste uppdatering...

1
Bevaka tråden