Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mpeg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-14 11:53

Hej!
Har fått en MPEG-film och Windows Movie Maker kan inte öppna den. Vet någon hur göra för att programmet ska kunna öppna MPEG för att redigera, eller vet någon ett bra, annat program som fixar att redigera i MPEG?

Tack för tips!
/Niklas

"When importing footage into the program, a user can either choose to Capture Video (from camera, scanner or other device) or Import into Collections to import existing video files into the user's collections. The accepted formats for import are .WMV/.ASF, .MPG (MPEG-1), .AVI (DV-AVI), .WMA, .WAV, and .MP3. Additionally, the Windows Vista Home Premium and Ultimate editions of Movie Maker support importing MPEG-2 Program streams and DVR-MS formats. [6] Import of other container formats such as MP4/3GP, FLV and MOV ,MIDI, AIFF, AAC and SWF is not supported." - http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Movie_Maker

Så om den inte kan importera filen är det bara att konvertera omden till något av ovannämda.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-22 10:25

hur?

Ja det är ju bra, men hur konvertera filen i så fall?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-22 10:29

Ja det är ju bra, men hur konvertera filen i så fall?

MEd tanke på att det är 99webb så undrar jag om du kör Mac eller Windows?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-23 13:26

Windows XP är svaret. Jag har fått MPEG-film (okänd ver) på DVD från en kille och vill nu konvertera den till AVI så att jag kan öppna den i Windows Movie Maker. Har provat ett program som heter VirtualDubMod 1 5 10 0 och det funkar att göra MPEG till AVI men ljudet kommer inte med. Att jag borde köpa en MAC istället hjälper tyvärr inte mig i denna stund

1
Bevaka tråden