Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var sparar Tomb Raider sina "Save games"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-20 19:52

Jag har precis lyckats ta mig förbi et av de jäkligaste ställena i Tomb Raider Anniversary (T.Rexen i Lost Valley) och nu vill jag spara undan den "saven" så att jag inte av misstag skriver över den. Men jag hittar inte var de sparade spelen sparas någonstans.

Jag vet att den inte räknas som "kosher" bland gamers att göra så och att dela med sig av sparade spel. Men ibland är det enda chansen att komma vidare.

Så, var sparas "Saved game" filerna för Tomb Raider Anniversary?

Åhh, den t.rexen!
Jag har precis klarat av spelet.
Och ang. om savegames så finns de i Biblioteket. Det gör de iaf för mig

På hårddisken...

Tja, sök med Spotlight, kalla ett game för ngt "Mugwumpar001" och sök sedan på det.

Annars kan ju bra ställen vara /Users/[usernamn]/Library/Application Support/Aspyr/Tomb Raider eller ngt sånt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-21 19:47

Jag hittade dem tillslut.

- Users/hemmamappen/Bibliotek/Preferenser/Eidos/Tomb Raider - Anniversary/Default Profile

Problemet var att de dj…na inte heter Saved game, Savedgame etc. utan Savegame, vilket stöter min språkliga känsla.

Jag hade i alla fal ett kvarts rätt ...*s*

Bra tat det löste sig Gunnar.

By, the wäjj - ä hatten en Stetson (Själv kör jag med Akubra)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-21 20:20

Hatten är en Bailey. Av någon anledning är alla mina hattar Bailey. Fast jag skulle ju faktiskt vilja ha en riktig Stetson Cattleman.

Däremot så har jag faktiskt en Stetson keps i canvas och med läderskärm.

1
Bevaka tråden