Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips och trix för Pixelmator

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Senast redigerat 2008-04-21 15:28
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-21 14:13

Köpte programmet nyss.. Får se om jag hittar på något roligt, ska följa en del tutorials till att börja med.

Aha kul
Gillat vad du testat änsålänge?
Gjorde länkar till lite guider som kanske kan intressera dig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-22 10:52

Jodå, det har jag. En del grejer var lite svåra, i och med att jag inte kan programmet ännu, men det har fungerat bra ändå måste jag säga.
Jag såg det, tack så mycket! Väldigt användbart.

yep det är lite klurigt i början kanske men sen efter ett tag när man lärt sig är det himmelskt
Använder det varje dag här, så simpelt men ändå så bra
Inga problem med länkarna förresten

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-22 15:08

Ja det är det ju, vissa grejer försökte jag göra men det blev helt fel.. Heh.. Konstigt egentligen, men ska försöka på mig den där vattendroppen nu

Hehe okej. Första gången jag försökte mig på vattendroppen gick det åt helv**e men andra gången gick det Även kommit på att om du vill ha en simpel och snabb vattendroppe, gå in i: Filter - Distortion - Torus Lens...
När du klickat där så kommer en ihålig cirkel. gör den så liten att hålen sluts tillsammans och testa de andra reglagen för att få den se bättre ut.

Tog och gjorde en exempelbild:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-22 18:54

Ah, man tackar. Ska pilla lite mer med den nu då och se vad som händer. Inte lätt, men faktiskt snyggt blir det ju.

Hehe

Ett tips är att testa exakt alla effekter i programmet, då får du en mer överblick vad som kan passa till vad

Testa runt somsagt, och skicka upp ett resultat senare

skulle detta program vara ett billigt alternativ till photoshop, om man inte hela photoshops styrka..
eller något annat bra program att rekomendera

Ursprungligen av gustav_rangsjo:

skulle detta program vara ett billigt alternativ till photoshop, om man inte hela photoshops styrka..
eller något annat bra program att rekomendera

Förutom Pixelmator kan du kolla på Acorn, Iris och DrawIt.

Ursprungligen av Hagelin:

Förutom Pixelmator kan du kolla på Acorn, Iris och DrawIt.

Och bland gratisalternativen finns GIMP och seashore.

Dock tycker jag själv att Pixelmator känns skönast att arbeta i och värt sitt pris.

Eller varför inte budgetversionen av Photoshop? -> http://www.adobe.com/products/photoshopelmac/

Visst. Självklart funkar det också. När jag hade elements på min pc dock så kändes det väldigt bloatat och slött men har iofs inte testat det på OS X.

Den är ju kanske ett bättre alternativ om du siktar på något photoshop liknande men om du vill ha ett snabbt, enkelt och framförallt snyggt så är det Pixelmator som gäller i min åsikt

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Visst. Självklart funkar det också. När jag hade elements på min pc dock så kändes det väldigt bloatat och slött men har iofs inte testat det på OS X.

Den är ju kanske ett bättre alternativ om du siktar på något photoshop liknande men om du vill ha ett snabbt, enkelt och framförallt snyggt så är det Pixelmator som gäller i min åsikt

Jag har en licens på Pixelmator sen MacHeist men just prestandan i det tycker jag inte är något vidare (då kör jag iMac 2.8 med 4gig ram).

Testade Elements snabbt idag, och det verkar reagera mycket bättre. Så punkterna "snabbt" och "enkelt" skulle jag hellre ge till Photoshop Elements

Yep. Det är nog en delad åsikt somsagt.
Själv har jag en iMac 2.4 med 1 gig ram och Pixelmator känns blixtsnabbt här iallafall.

1
Bevaka tråden