Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

My Book Home Edition hittas ej

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-08 15:18

Köpte precis en 750 Gb Western Digital My Book Home Edition till min iMac core2duo.

Pluggar i strömkabeln, firewirekabel i Hd sedan i dator. Hdn klickar till och vaknar, därefter får jag meddelandet "Skivinmatning Datorn kan inte läsa den inmatade skivan" med alternativen Formatera../Ignorera/Mata ut

Jag väljer Formatera och Skivverktyget startar. Där syns en gul ikon. Dock monteras inte ikonen på skrivbordet eller bredvid min interna disk i Finder.

Om jag pluggar i hårddisken när Skivverktyget redan är startat får jag inte felmeddelandet om skivinmatning.

Vad gör jag nu? Jag verkar inte kunna Radera skivan, inte Partionera den (får meddelandet Input/output error), inte heller kontrollera den och vad funktionen återställ betyder vet jag inte men det nog inte det jag ska göra heller.

Uppenbarligen ser min dator enheten, både när jag använder FW och USB men jag kommer inte åt enheten vilket var tänkt enligt det knapphänta installationsbladet där det står att man ska öppna WD_Mac_Tools och klicka på Buttonmanager.dmg och sedan LifeAgent.dmg.

Vänligen gmail

Du kan regga enheten på https://websupport.wdc.com/registration/index.asp?aspsid=319149777& och där kan du också ladda ner programmen som ligger på enheten.
Men jag tycker det är knepigt att den inte fungera, för jag har en Studio version och den fungera bara att trycka in och starta. Dock formatera jag den i HFS+ för att få den att vara "anpassad".
Jag kommer dock inte ihåg vad programmet som man fick med gjorde, tror det dock bara de var backup programvara.
Men regga dig så du får garantin ifrån dem och se om du kan hitta nått hjälp via deras sida.