Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row och img filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabanoss, är ny på Mac (switcher) är otroligt nöjd hittils.
Har ett par funderingar.

Hur får man Front Row att spela img filer ?? Dvs DVD (ni vet vad jag menar) om jag har dem som VIDEO_TS så funkar det , har ett antal filmer under min filmmapp men så länge som de är img så kan ej Front Row spela dessa. Har laddat ner Perian och Flip4Mac, men icke sa nicke. VLC kan ju lira img rakt av. Men jag antar att QuickTime är det som gäller i Front Row. Hört talas om DVDAssist men det finns ej längre för nedladdning med anledning att det ej längre behövs !!?? Har jag missat nåt eller?? Om nån har nåt tips så vore jag tacksam.

OBS! Jag vill använda Front Row, att spela upp filmerna är ej problemet.

DMG är ju en Disk image, man måste alltså öppna och montera den som en enhet innan man kan spela upp innehållet på den. Det är ju en virtuell disk, inget filmformat/container.

VLC lirar dem inte rakt av heller, den måste mounta imagen och sedan spelar den VIDEO_TS-foldern som ligger där.

Hur man skall lösa problemet vet jag inte riktigt. Kanske kan man med Handbrake eller Visual Hub konvertera filmen till lämpligt format.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-20 21:19

du kan använda toast (brännar program) att montera dem på skrivbordet.

Ok, jag hajar. Var inte riktigt vad jag hoppades på. Men juste att ni svarar

Hmmm...kan inte riktigt släppa det här, det är ju egentligen en struntsak men, jag hävdar att VLC kan spela img-filer rakt av. Prova följande: starta VLC och öppna en img-fil. Vad händer, filmen går igång (jabadabado), utan att någonting händer i systemet (OSX), dvs inget mountas eller skapas som DVD-disk. (hade gjort en skärmdump men den gick ej att skicka upp till forumet)

Detta löser ju inget av problemet men det vore ju smutt om Frontrow kunde göra samma sak.

jag kanske har en jättebra VLC-version:D

VLC kan även spela rar-filer utan att dessa måste uppackas. Det löser dock inga problem med Front Row som baserar sig på Quicktime.

1
Bevaka tråden