Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.1.1 med VIRUS?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag får ett knepigt beteende efter sedan jag uppdaterat Safari 3.1 till 3.1.1 genom programuppdateringen under äpplet.

Varje gång jag startar Safari kommer detta upp fast jag bekräftar med [Ändra alla].
Samma dialogruta kommer upp hela tiden. Så här ser den ut:

Om man klickar på "?" i vänstra nedre hörnet så får man detta sig till livs:

- - - - -
"Bekräfta åtkomst till nyckelringen när ett program har ändrats
Om ett program ändras på något sätt efter att det fått tillgång till nyckelringen är programmet inte längre pålitligt, och måste få godkännande igen. Detta kan inträffa när ett program har uppdaterats eller om ett virus infekterar programmet. När programmet behöver tillgång till ett objekt i nyckelringen visas en dialogruta där du ombeds godkänna åtkomst.

Uppdateras systemprogramvaran måste uppdaterade program som har tillgång till nyckelringsobjekt godkännas på nytt. Detta inbegriper servrar du ansluter till via kommandot "Anslut till server" i Finder.

Dialogrutan ska endast visas om du nyligen uppdaterade systemprogramvaran eller om posten nyligen lades till nyckelringen. Annars kan programmet ha blivit infekterat av ett virus. Neka tillgången och gör om möjligt en sökning efter virus. Är du medlem i .Mac kan du använda Virex till att söka efter virus."
- - - - -

Jasså! Det finns virus för mac?
Eller hur ska man förstå detta?

Vad tycker ni att man ska göra? Tacksam för svar!

Mvh: Thord

Kort svar. Det finns inga virus för Mac. Finns oändliga mängder skriver om virus redan på 99'an så sök och du skall finna.

Jaha! Vad är då problemet. Nu när Apple själv varnar för virus i deras egen text?
Man blir minst sagt orolig

Jag vet inte riktigt men det är möjligt att du behöver se över din nyckelring. Starta Nyckelhanterare.app och välj Inställningar. Under fliken "Allmänt" hittar du "Återställ min nyckelring". Prova att trycka där, det skadar inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-04-20 19:10

Klicka på Ändra alla!

Gör det inte krångligare än vad det är.

Det står ju i första inlägget att han redan har testat det, men att det fortsätter att komma upp.

Tack för tipsen!
Jag ska kolla över mina “Nycklar“ och pröva att reparera dom så får vi se.

Lösningen!
Öppnade: Verktygsprogram - Nyckelhanterare - RADERADE: Safaris Autoformulär.

Problemet försvann!

1
Bevaka tråden