Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa RSS-läsaren? Och varför?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-04-10 23:46

Har prövat mig fram lite för att hitta den "perfekta" RSS-läsaren. Och har hittat två stycken som kommer riktigt, riktigt nära. Vienna och NetNewsWire.

Felet med NetNewsWire:
Att när man har nyheterna i grupper kan man inte i efterhand markera en grupp och läsa gamla nyheter från gruppens rss:er.
Och så hittar jag inte inställningen för hur ofta den ska uppdatera längre. Har den försvunnit?

Felet med Vienna:
Att när man navigerar med piltangenterna bland nyheterna måste man stanna upp någon sekund på varje nyhet för att få den läst. Det räcker inte med att bara köra över den som i NetNewsWire.

Jag vet att det är små skitsaker, men så retligt när programmen är så nära på perfekta, och så är det nån sån liten skitdetalj som förstör

Så känner någon till något program som är så likt dessa som möjligt, men inte lider av något av deras "problem". Eller kanske en lösning på "problemen" i programmen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-20 10:56

Vienna -> Inställningar, Markera nuvarande artikel som läst: Efter att ha valt "Nästa olästa".

Sen är det bara att banka på mellanslag så fort man kan!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-04-20 11:03
Ursprungligen av Jetwash:

Vienna -> Inställningar, Markera nuvarande artikel som läst: Efter att ha valt "Nästa olästa".

Sen är det bara att banka på mellanslag så fort man kan!

Ja just det, nu minns jag den inställningen. Har sedan jag skrev tråden använt Shrook som inte lidit av något av ovanstående problem just för att jag använt space för att läsa nästa. Något som jag inte ens tänkt på att det fanns i Vienna. Hmm, så frågan är om man ska gå tillbaka till sin gamla trotjänare nu. Shrook är ju ganska trevligt det med.

Google Reader is the shit.. Portabel, snabb och fin gränssnitt..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-20 16:47

Japp Google Reader är det som gäller. Varför ladda ner massa grej till sin hårddisk.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-04-20 20:06

Kör med Mail jag...funkar bra. Har dock inga större krav

btw...mitt 100e inlägg :D!!!

Jag kör med Google Reader och är helnöjd.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-04-21 09:20

Njae, något webbaserat känns helt uteslutet för mig. Visst är det smidigt att komma åt allting överallt, men det förutsätter att man har tillgång till nätet, och sen är en av de saker jag kräver mest en ruskigt snabb och smidig navigering. Vilket jag känner att jag bäst får genom en faktiskt applikation. Det är en del nyheter att läsa med mina typ 40 strömmar.

Men Shrook fungerar utmräkt och Vienna har blivit ett alternativ igen. Så för min del är jag nöjd och belåten.

NetNewsWire, även om jag ibland stör mig på problemet du beskriver med att läsa gamla nyheter ur en grupp. Övergav det ett tag för Google Reader, men kom tillbaka för det är lättare att integrera i min dagliga rutin (lätt att skripta, etc). NNW har dessutom fördelen att det kan integreras med NewsGator, så jag kan läsa via webben från andra datorer och få lässtatus synkad.

1
Bevaka tråden