Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IBM Testar Mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja är inte det ironi så säg. IBM känns ju lite fräschare nuförtiden när de sålde av PC-sidan till Lenovo och började jobba med open source.

Gillar att det blev sådan saftig ledning till Apples fördel, roligare än när det blir 49/51 liksom...

IBM’s Strategic Interest in Macs Goes Beyond Pilot Program

En relaterad artikel, som dock är något svag för att vara av Daniel Eran. Men jag måste hålla med om att det här är en ganska stor sak. Man vill demonstera sina produkter på en MBP hellre än på en ThinkPad.

  • Medlem
  • 2008-04-20 15:28

Vänta, ironin ringer på min dörr,

EDIT: Det var till IBM

Det är väl inget konstigt med det. Var det ironiskt även när IBM i många år tillverkade processorerna som Apple använde sig av?

Ursprungligen av Marcus K:

Det är väl inget konstigt med det. Var det ironiskt även när IBM i många år tillverkade processorerna som Apple använde sig av?

Ironin ligger väl längre tillbaka i tiden. Jag tänker nog mest på "It's better to be a pirate than to join the navy." Jobs såg IBM som den stora fienden en gång i tiden men nu kan de bli en viktig allierad i processen att rubba Microsofts hegemoni.

De tekniska banden mellan Apple och IBM på 90-talet känner jag till hyfsat väl.

  • Medlem
  • 2008-04-21 19:13
Ursprungligen av Marcus K:

Det är väl inget konstigt med det. Var det ironiskt även när IBM i många år tillverkade processorerna som Apple använde sig av?

Kan man egentligen jämföra på det viset?

Så kan man förstås se det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-04-20 17:39

Så vi kan glömma OS/2 nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 17:47

Apple gjorde ett stor misstag med Microsoft på 80-talet och i början av 90-talet. Förhoppningsvis så begår de inte samma misstag en gång till.

Har läst att Microsoft öppnar upp sina protokoll för en rad saker. Någon som vet om det gör någon skillnad i praktiken för oss mac-användare?

1
Bevaka tråden