Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Freedom: Bli produktiv genom att stänga ner din internetanslutning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev just varse om programmet Freedom, vars enda funktion är att stänga ner din Airport- och Ethernetbaserade internetanslutning. Du anger själv hur länge det ska gälla, och enda sättet att fuska och sätta igång det igen innan tiden gått ut är att starta om datorn. Kanske något för oss som sitter och uppdaterar 99.se hela dagarna istället för att vara produktiva, förutsatt att "vara produktiv" inte inbegriper en internetanslutning...

http://www.ibiblio.org/fred/freedom/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 22:03

Äntligen, ett program jag behöver även om jag "skäms" för att behöva ha det installerat.
/Tangen

Jag har inte kollat länken men jag antar att tanken är att man inte ska bli distraherad från sina uppgifter pga sin anslutning men det finns ju fortfarande saker på datorn som kan distrahera och då förslår jag Think

Kan man inte dra det lite längre, ett program som bryter strömmen till ditt hus i 8 timmar eller nåt. Så kan man sitta där och doppa knäckebröd i ljummen fil och vara så in i helvete produktiv

Nä, det finns säkert de som skulle behöva programmet....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 23:54
Ursprungligen av Goflorp:

Kan man inte dra det lite längre, ett program som bryter strömmen till ditt hus i 8 timmar eller nåt. Så kan man sitta där och doppa knäckebröd i ljummen fil och vara så in i helvete produktiv

Nä, det finns säkert de som skulle behöva programmet....

Framför kaminen

Ursprungligen av Tangen:

Framför kaminen

...inlindad i råa Bacon !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 00:24
Ursprungligen av Goflorp:

...inlindad i råa Bacon !

Vad rör sig i din hjärna egentligen
¨=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-19 23:03

Såna som jag

Åh detta skulle mycket väl kunna rädda mitt liv!

Jorå, nog stänger jag av Mail och iChat när jobb skall göras. Och så byter jag plats och sätter mig i soffan och låtsas att Safari bara kan nå "viktiga" referens sajter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 00:24
Ursprungligen av bjelkeman:

Jorå, nog stänger jag av Mail och iChat när jobb skall göras. Och så byter jag plats och sätter mig i soffan och låtsas att Safari bara kan nå "viktiga" referens sajter...

sitter och är sjukt produktiv nu

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-20 19:19

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra vid en dator utan internet. Känns tomt på något sätt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-21 08:35

Bra idé men jag tycker att det är mer karraktärsutvecklande att helt enkelt besämma sig för att inte fuska.

Senast redigerat 2008-04-21 21:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-21 14:51

How can I make money on the Internet?

1
Bevaka tråden