Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia säljer MB och MBA

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med typ nu återfinns MacBook och MacBook Air i Telias sortiment har jag hört ifrån en fasligt säker källa. Hoppas inte jag kommer med gamla nyheter.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-18 23:44

Det låter bra, trevligt att fler och fler säljer mac.

Telia har väl av och till sålt Mac eller, genom åren alltså.

Det var väl nästan som så att de vart tvungna när de var statliga iaf

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-20 10:32
Ursprungligen av Goflorp:

Telia har väl av och till sålt Mac eller, genom åren alltså.

Det var väl nästan som så att de vart tvungna när de var statliga iaf

Jag köpte min första mac (Classic II) i en Teliabutik 1992.

Aha, ett tydligt tecken på var försäljningen av iPhone kommer att ske, sanna mina ord! O:-)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-19 06:09
Ursprungligen av akerstrom:

Aha, ett tydligt tecken på var försäljningen av iPhone kommer att ske, sanna mina ord! O:-)

Hoppas, hoppas att du har rätt här

Ursprungligen av akerstrom:

Aha, ett tydligt tecken på var försäljningen av iPhone kommer att ske, sanna mina ord! O:-)

"Köp en MacBook Air och få en iPhone på köpet!" Nejdå. Men man kan ju alltid hoppas på att det är Telia som kommer att få den exklusiva rätten till iPhone i Sverige.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-19 10:23

Då kanske också Telia kan sluta med att skylla på att 'det är ju Mac och det kan vi inte så mycket om'.
Det kan gälla allt från enkel ADSL-anslutning till trådlösa AirPort-nätverk.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-04-19 20:45
Ursprungligen av akerstrom:

Aha, ett tydligt tecken på var försäljningen av iPhone kommer att ske, sanna mina ord! O:-)

Åhhh...hoppas du verkligen har rätt!
Jag e sååå sugenpå en Air och samtidigt får en 3G iphone till ett vettigt pris...

Ursprungligen av iMoz:

Åhhh...hoppas du verkligen har rätt!
Jag e sååå sugenpå en Air och samtidigt får en 3G iphone till ett vettigt pris...

Ta en billig biljett till england och köp en för 1900:- 8 Gb modellen säljs ut där nu! Jag har en upplåst + en ouplåst jag köpte i usa när 4 Gb modellen såldes ut där. Den oupplåsta har jag sparat för att ha till ett svenskt abbonemang ( ett "ärligt")

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-20 18:51
Ursprungligen av Islander:

Den oupplåsta har jag sparat för att ha till ett svenskt abbonemang ( ett "ärligt")

hur menar du???

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-04-20 19:49
Ursprungligen av Islander:

Ta en billig biljett till england och köp en för 1900:- 8 Gb modellen säljs ut där nu! Jag har en upplåst + en ouplåst jag köpte i usa när 4 Gb modellen såldes ut där. Den oupplåsta har jag sparat för att ha till ett svenskt abbonemang ( ett "ärligt")

Jag har redan en 8GB iPhone, men hoppas på att kunna köpa en svensk 3G iphone med typ 32GB minne när den väl kommer hit..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-19 12:10

Iphone blir ju skoj när den kommer till Sverige (officielt) finns väl ett och annat pirat exemplar.
Men tror ni att det kommer bli stora WLAN nätverk i Sverige så som USA och GB?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-19 14:56
Ursprungligen av Stam1na:

Iphone blir ju skoj när den kommer till Sverige (officielt) finns väl ett och annat pirat exemplar.
Men tror ni att det kommer bli stora WLAN nätverk i Sverige så som USA och GB?

Telia har ju arbetat på att göra om telefonkioskerna till wlan stationer som man ska kunna koppla upp sig mot...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-19 12:24

Undrar om detta innebär att dom skall börja support mobilt bredband på mac också. I dagsläget funkar det ju, men dom ger ingen support på det.

Undrar hur telenors ipod / macbook försäljning går..

Ursprungligen av fredrikwelander:

Från och med typ nu återfinns MacBook och MacBook Air i Telias sortiment har jag hört ifrån en fasligt säker källa. Hoppas inte jag kommer med gamla nyheter.

Låter mycket positivt.
"Teckna Telia Smart och få en iphone och en MBA på köpet"
Jag skulle ta det iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-20 15:32
Ursprungligen av fredrikwelander:

i Telias sortiment har jag hört ifrån en fasligt säker källa.

Någon som hittat en länk till något erbjudande?

Telia kanske smörar för Apple för att få sälja iPhone

Telia har nog inte 'kunnat' sälja dem som ta-med-dig-och-jobba-trådlöst tidigare då de inte haft stöd för deras 3g modem.
men i och med att Telia släppte sådant stöd så kan man även med gott samvete sälja deras bärbara.

1
Bevaka tråden