Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför skriver inte min skrivare ut?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-18 18:32

Hej!

Jag har en HP Laserjet 1020 kopplad till min nya Mac Pro men någonstans dummar det sig för ofta kommer inte utskrifterna ut. Detsamma gäller min andra skrivare, en Canon IP4300. Jag kopplar in antingen den ena eller den andra och kan välja skrivare vid utskrift. Utskrifterna ligger i utskriftskön och det verkar inte spela någon roll vilket program jag skriver ut från. Vad kan vara fel? Jag raderar utskriften i kön och skickar igen, men ingen reaktion.

Tack för tips

Därför att du kör en skrivare som HP inte anser ska fungera på Mac, jag har haft mina duster med HP runt denna skrivare.. MEN det finns ett sätt att få den att funka, det är en äldre drivis till en annan HP skrivare, och det funkar klockrent även under leopard, både direkt via usb och över skrivardelning.

Skicka mig ett PM så kan vi hitta på något bra sätt att få över filen till dig!

Antar att det är liknande bekymmer med din andra skrivare, tyvärr har jag inga drivisar till den...

Kolla även in den här tråden.

http://www.99.se/kringutrustning/101035-hp-vill-ha-betalt-f-r-skrivardrivrutiner-till-mac.html

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-18 19:26

Aha!!

Bra beskrivning och det är just den versionen av drivisen som jag kör med, och kan bekräfta att den fungerar på Leopard! (i alla fall hos mig, är väl säkrast att tillägga) O:-)

Snygg lösning, hoppas det funkar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-18 21:59

Tack för inlägg. Glömde säga att jag kör på Leopard.

1
Bevaka tråden