Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

500GB 2.5" SATA 9.5mm, Samsung

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-14 22:02

Den här disken behöver jag. Fetaste 2.5".disken med standardhöjden 9.5mm...

Trots pressmeddelandet nedan som är fem veckor gammalt, så hittar jag ingen som kan leverera. Kan någon hjälpa mig? Var (globalt) hittar jag en leverantör? Skall köpa mellan sex och tio stycken. Rekommenderat retailpris har jag hört ligger under 300 dollar...

http://www.samsung.com/global/business/hdd/newsView.do?b2b_bbs_msg_id=150

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-18 19:42

Bump. Har verkligen ingen sett/hört/läst något?

Tyvärr är det nog så att tiden från pressrelease till produktion ibland kan vara ansenlig ibland. För dagen finns inte större 2,5" HDD än 320GB. Den disk du syftar på finns ännu inte i Samsungs officiella sortiment vare sig i norden eller globalt. Ännu. 320 GB ligger på ungefär 1155:- i Sverige och det är ju inte så illa heller.;)

Jo. Det finns både Fujitsu och Hitachi på 500 GB. Men de är antingen 4200 rpm eller större än 9.5 mm.

Jag är också mycket intresserad av Samsungs 500 GB-disk. Köper en direkt när jag hittat en återförsäljare. Har för övrigt mailat Samsung angående denna hårddisk men inte fått något svar. Nu har det gått snart 2 veckor tror jag. Mycket dåligt av dem.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-20 00:47
Ursprungligen av eurodanzisch:

Jo. Det finns både Fujitsu och Hitachi på 500 GB. Men de är antingen 4200 rpm eller större än 9.5 mm.

Hitatchis är 12.5 mm. Fujitsun köper jag gärna trots 4200 rpm om det stämmer att den är 9.5mm. Någon som vet?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-21 10:49

är det 2.5" som sitter i macbook airen också? isf så är det klart intressant att stoppa in något större än den fjuttiga 80gb.

Ursprungligen av tim-:

är det 2.5" som sitter i macbook airen också? isf så är det klart intressant att stoppa in något större än den fjuttiga 80gb.

Nej, det är 1.8", samma som i en iPod. Utbudet är minst sagt begränsat.

Lite info: http://www.engadget.com/2008/05/06/samsung-spinpoint-m6-500gb-laptop-drive-finally-on-sale-in-fr/

Såhär står det om man försöker beställa från den sidan: "Afflicted, RueDuCommerce does not deliver yet the country which you informed." (Babelfishat)

1
Bevaka tråden