Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP-skrivare fungerar dåligt

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-04 12:05

Dagens tips KÖP ALRIG HP SKRIVARE!!

jag har hållit på snart 8 månader att få min skrivare att funka med hjälp av support från HP men nu vägrar dem att ta i mot skrivaren fast jag har garanti kvar.
Dem på står om man använder icke original bläck patroner i skriver så försvinner garantin på skrivaren. Problemet är att dem original patroner som man får med hade skrivaren samma problem.

Vad är det som inte fungerar?
Var är den köpt?

Varför skulle en enda icke-fungerande skrivare motivera en bojkott av HP?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-06 09:50

Är inte bara en icke fungerande hp skrivare som jag har stött på.
Plus så var supporten väldig otrevliga mot mig och dem har slutat att svara på mail nu också fast dem har 1 dag svars tid säger dem.
Den är köpt hos komplett.se och dem sa att jag ska skicka skrivaren till dem så skickar dem in den till HP. inga problem hos komplett alltid lika trevliga där.

Berätta gärna lite mer... Vad är det för fel på skrivaren... Vad har supporten gjort och inte gjort... Hur motiverar de beslutet att "vägra" ta emot skrivaren nu... Har de haft den hos sig flera gånger redan... osv osv

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-02-06 17:18

Har köpt och driftat många HP skrivare och har inget att klaga på, ska man undvika något när det gäller skrivare är det väl bläck i allmänhet.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-06 20:30

Har haft flera skrivare från HP, har en 7210 nu som var lite besvärlig när jag köpte den. Jag kontaktade supporten som kom och hämtade den och jag fick en ny samtidigt!
Jag blev och är nöjd med HP. Har även en laser som jag är riktigt nöjd med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-08 11:33

har haft kontakt via mail med hp sen oktober föra året. Gjort allt dem har sagt jag ska göra. Som köpt nya bläck patroner 2 gånger, tagit foto på patronerna, prövat alla åtgärder man kan göra på datan. Köpte jag patroner från inkclub och då säger den först att måste köpa original patroner till skrivaren annars kan dem inte garantera att skrivaren funkar, så köpte nya original patroner och blev samma resultat som då är att utskriften blir helt i rosa eller helt i blått. Så jag skicka mail till dem igen men fick inget svar och det gick två veckor så då ringde jag dem istället. Då fick jag svaret att garantin är bruten när man använder icke original patroner. Och då ville dem inte ta i mot skrivaren fast jag har garanti kvar och att problemet uppstod innan patroner från inkclub. Och nu ska jag lämna den till där jag har köpt den. Och dem har aldrig haft skrivaren hos sig en enda gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 18:56
Ursprungligen av fudge:

har haft kontakt via mail med hp sen oktober föra året. Gjort allt dem har sagt jag ska göra. Som köpt nya bläck patroner 2 gånger, tagit foto på patronerna, prövat alla åtgärder man kan göra på datan. Köpte jag patroner från inkclub och då säger den först att måste köpa original patroner till skrivaren annars kan dem inte garantera att skrivaren funkar, så köpte nya original patroner och blev samma resultat som då är att utskriften blir helt i rosa eller helt i blått. Så jag skicka mail till dem igen men fick inget svar och det gick två veckor så då ringde jag dem istället. Då fick jag svaret att garantin är bruten när man använder icke original patroner. Och då ville dem inte ta i mot skrivaren fast jag har garanti kvar och att problemet uppstod innan patroner från inkclub. Och nu ska jag lämna den till där jag har köpt den. Och dem har aldrig haft skrivaren hos sig en enda gång.

Har du provat skrivaren på en annan dator?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-08 20:10
Ursprungligen av acke:

Har du provat skrivaren på en annan dator?

yes det har jag. Samma problem där med.

Ursprungligen av fudge:

har haft kontakt via mail med hp sen oktober föra året. Gjort allt dem har sagt jag ska göra. Som köpt nya bläck patroner 2 gånger, tagit foto på patronerna, prövat alla åtgärder man kan göra på datan. Köpte jag patroner från inkclub och då säger den först att måste köpa original patroner till skrivaren annars kan dem inte garantera att skrivaren funkar, så köpte nya original patroner och blev samma resultat som då är att utskriften blir helt i rosa eller helt i blått. Så jag skicka mail till dem igen men fick inget svar och det gick två veckor så då ringde jag dem istället. Då fick jag svaret att garantin är bruten när man använder icke original patroner. Och då ville dem inte ta i mot skrivaren fast jag har garanti kvar och att problemet uppstod innan patroner från inkclub. Och nu ska jag lämna den till där jag har köpt den. Och dem har aldrig haft skrivaren hos sig en enda gång.

Låter som SBS...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-09 11:59
Ursprungligen av Simon Templar:

Låter som SBS...

SBS ?

Ursprungligen av fudge:

SBS ?

Skit bakom Spakarna

Att du av ngn anledning inte gör rätt.

Problemet du verkar ha är igentorkade bläckpatroner, inget annat.
Hur står skrivaren, brevid elementet? Rätt i solen in genom fönstret?

Haft egna problem med Epson som jag till slut kastade ut genom fönstret.
JAG har aldrig mått bättre.

Har en skrivare börjat klogga igen kan du kasta den, den blir aldrig bra utan att du lägger ner fyra gånger mer än vad en ny skrivare kostar.

Jag har HÖRT att HP's serie med sex olika patroner skall vara bättre pga vacuumpumpar etc i konstruktionen.

Epson är väl varken bättre eller sämre än mkt annat. Samma med Canon.

En idé kan vara att skaffa en laser om du bara skall ha ut papper ibland, den klarar stå still i tre månader mellan varven. Fast då blir det dyrt om det skall bli färg.

Har du en bläck får du dra ut en bild på 10x15 ca var vecka för att den skall må bra.

Sedan kan du ju notera att har du EN gång kört billiga bläcket från ink Club genom skrivaren så kommer ALLA (HP/Canon/Epson/Lexmark) att skylla på det.
GÖR ALDRIG DET

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-15 09:38
Ursprungligen av Goflorp:

Skit bakom Spakarna

Att du av ngn anledning inte gör rätt.

Problemet du verkar ha är igentorkade bläckpatroner, inget annat.
Hur står skrivaren, brevid elementet? Rätt i solen in genom fönstret?

Haft egna problem med Epson som jag till slut kastade ut genom fönstret.
JAG har aldrig mått bättre.

Har en skrivare börjat klogga igen kan du kasta den, den blir aldrig bra utan att du lägger ner fyra gånger mer än vad en ny skrivare kostar.

Jag har HÖRT att HP's serie med sex olika patroner skall vara bättre pga vacuumpumpar etc i konstruktionen.

Epson är väl varken bättre eller sämre än mkt annat. Samma med Canon.

En idé kan vara att skaffa en laser om du bara skall ha ut papper ibland, den klarar stå still i tre månader mellan varven. Fast då blir det dyrt om det skall bli färg.

Har du en bläck får du dra ut en bild på 10x15 ca var vecka för att den skall må bra.

Sedan kan du ju notera att har du EN gång kört billiga bläcket från ink Club genom skrivaren så kommer ALLA (HP/Canon/Epson/Lexmark) att skylla på det.
GÖR ALDRIG DET

Det var inte sbs efter som det var problem efter en veckas användning när den var helt ny köpt.

Ursprungligen av fudge:

Det var inte sbs efter som det var problem efter en veckas användning när den var helt ny köpt.

Med den tidsrymden var det ju helt klart ett måndagsex som hamnat hos dig.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-02-09 12:26

Har du ingen konsumentombudsman där du bor?
Ring till kommunen och fråga!
Tror faktiskt att garantin SKA gälla trots att man inte använt originalpatroner.

Vad heter din skrivare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-10 08:29
Ursprungligen av gengar:

Har du ingen konsumentombudsman där du bor?
Ring till kommunen och fråga!
Tror faktiskt att garantin SKA gälla trots att man inte använt originalpatroner.

Vad heter din skrivare?

jo vi har konsumentombudsman men jag ska få den iväg skickad via där jag har köpt den så vi får se.

skrivaren heter photosmart 2575

Jag tycker alltid att det där med bläck har strulat till det, just nu kör jag två HP laser skrivare- en trådlöst och en via USB. Funkar hur bra som helst.
Kan bara tipsa om:
HP LaserJet 1015 (för den vanliga)
HP LaserJet 1022W (för den som man kan koppla in trådlöst via sitt airport kort i datorn)

//Svante

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-12 22:31

Så efter många om och men så är min skrivare på väg eller ny skrivare.

Jag skickade skrivaren tillbaka till komplett.se så skickade dem in den till HP.
Fick mail för någon dag sen att min skrivare inte gick laga och jag skulle få en ersättningsskrivare. Jag tycker det är konstigt först heter den är inget fel på din skrivare och sen kan dem inte laga den men jag klagar inte får en ny så det blev ett lyckligt slut

Har kört min HP Laserjet 5MP sedan 1994 och har aldrig haft några problem.

Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Har kört min HP Laserjet 5MP sedan 1994 och har aldrig haft några problem.

Det är ju för tusan en pulverskrivare (laser) inte en bläckstråle.
Klart en laser klarar lite dötid, bläckisen lägger ju av då och kloggar igen de fina fina små hålen....

Själv har jag en HP Lj1100 sedan Jesus tog körkort ungefär, den funkar också som ett spjut...

Men detta är lasrar, som levererar bilder ungefär lika bra som i en GT från 1970....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-18 13:55

Men nu har den nya skrivaren kommit få se om den funkar som den ska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-04 23:41

Så nu är sista kapitlet här. Den tredje skrivaren funkade inte.

har skickat tillbaka den som reklamation nu.

Du måste ju ha ngt i din miljö då som påverkar skrivarna.
Extremt torr luft? Extremt varmt inomhus?

Om tre skrivare inte funkar?

Om en skrivare på 100 är skit så ligger dina tre då på 1/(100x100x100) = 1/1 miljon.

Tycker det låter väldigt osannolikt.

Sätter du i patronerna rätt? Har du fått gamla patroner? Är det fel på ngn pump?
Tar du på patronen där bläcket kommer ut kan du pajja hela patronen (lite som H4-lampor - en fet finger på och den pajjar)
patroner skall behandlas som bebisar.

Om du inte hittar felet kommer du troligen åka på samma sak med Canon eller HP också...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-05 19:38
Ursprungligen av Goflorp:

Du måste ju ha ngt i din miljö då som påverkar skrivarna.
Extremt torr luft? Extremt varmt inomhus?

Om tre skrivare inte funkar?

Om en skrivare på 100 är skit så ligger dina tre då på 1/(100x100x100) = 1/1 miljon.

Tycker det låter väldigt osannolikt.

Sätter du i patronerna rätt? Har du fått gamla patroner? Är det fel på ngn pump?
Tar du på patronen där bläcket kommer ut kan du pajja hela patronen (lite som H4-lampor - en fet finger på och den pajjar)
patroner skall behandlas som bebisar.

Om du inte hittar felet kommer du troligen åka på samma sak med Canon eller HP också...

jo gjort allt rätt och varit nya patroner varje gång.
Men när jag pratade med återförsäljaren så sa han att jag inte den ända som har haft problem med den skrivaren. Han berättade själv att hans skrivare som var samma hade samma problem men var inte det som gjorde att han byte ut skrivare hans började brinna.

Hp kan ha fuskat också låssas bytta ut skrivaren så har man fått tillbaka samma skrivare eller nått.

Få se när ja får den nya skrivaren vilken nu det blir.

Vad hette modellen och vad kostade den ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-05 21:01
Ursprungligen av Goflorp:

Vad hette modellen och vad kostade den ?

HP photosmart 2575 kostade 895 kr

Det är ju inte den dyraste modellen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-06 17:46

Update: skickade tillbaka skiten och fick pengar tillbaka. tre gånger skickade jag in den på lagning hjälpte inte.
Har köpt en Canon IX4000 och funkar klock rent

1
Bevaka tråden