Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anslutning till nätverk.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 16:15

Hej.

Macägare sedan nu ca 36h tillbaka, har dock ett rätt halvjobbigt problem redan.

Har stora problem med att ansluta till mitt egna trådlösa nätverk.

Ligger i listan för primärt nätverk men när jag startar datorn så säger den att inte något av mina primära nätverk är tillgängliga men det finns då med i listan som dyker upp.

Sedan när jag då även försöker ansluta till det manuellt så kanske det tar mellan 5-15 försök innan datorn lyckas koppla upp sig mot nätveret.

Någon som har något tips eller varit med om liknande?

(Routern är en Netgear och datorn är en Macbook pro, ska även tilläggas att min bärbara pc med win xp har inga problem med nätverket)

Hade grymma problem med mitt eget Netgear trådlösa tills jag installerade en update av firmware i den lilla vita burken...tappade anslutning och hade svårt få kontakt.

Efter det var det bara att välja att ansluta till det låsta nätverket xxx med WPA-Personal-lösenordet yyyy. Klick, fixat.

Så, kolla på Netgears hemsida, service&Support etc...

Sedan brukar jag för att undanröja en möjlighet till att saken jävlas med mig ansluta Accesspunkten rakt in i macen med en Ethernetkabel under tiden jag gör updates och gräver i den via Web-gränssnittet...

Jag hade problem med min Netgear router efter Leopard uppdateringen. Hade med ö i nätverksnamnet så min MB ville inte ha med det att göra. Bytte således namn på nätverket och allt var frid och fröjd igen.

1
Bevaka tråden