Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mJAYS+jJAYS till iPhone beställt!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-13 20:30

Jag har letat efter ett par bra hörlurar till iPhone med inbyggd mic/fjärr, men inte hittat något vettigt. Idag snubblade jag över Jays "m-JAYS" för iPhone. Det är en adapter med samma funktionalitet som Apples originalfjärr+hörlurarna j-JAYS, och hela paketet landade på 295 kr. Det sjuka är att adaptern kostar 95 kr och j-JAYS 495 kr löst, så 295 för båda kändes helt hysteriskt. Nu ser jag fram emot att få testa!

http://jays.se/store.aspx

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-04-13 21:02

Intressant! Rapportera gärna hur de lät, om du har möjlighet att jämföra med t.ex. Sennheiser's CX300 eller liknande.

Själv är jag sugen på dessa:
http://www.99.se/1490597-post39.html

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-13 21:13

Jag kör med CX300 nu, och de är väl bra. Inte så att man trillar av stolen, men helt klart prisvärda. Det verkar som att många har de, så en jämförelse är nog på sin plats. Jag återkommer med en liten recension!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-14 16:45

Schysst deal!
J-Jays är grymma lurar! Enda nackdelen i mina ögon är att plasten kring kabeln är lite för hård. Annars kanon. Detta är ett köp!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-16 13:31

Nu har jag testkört lurarna lite, och hittills är jag riktigt nöjd! Jag är faktiskt imponerad av både deras kundtjänst, leveranstid och kvalitet på både förpackning och produkt. Grafiskt måste man säga att deras webshop och trycksaker är mycket välproducerade, och det är ju alltid ett plus. Ljudmässig tror jag att de ligger ungefär i klass med CX300, det är lite annorlunda ljud men snarare till det bättre faktiskt. När man har musik på isolerar de riktigt bra - något som är ett måste om man t ex åker tunnelbana i sthlm dagligen. Fjärrkontrollen är riktigt bra, och lustigt nog reagerar den betydligt snabbare när man ska byta låt eller pausa/spela än Apples egna lurar. Riktigt rapp. Mikrofonen har jag inte testat ännu, kan återkomma om det. Fördelen med att använda j-JAYS till adaptern är att den kabeln är mycket kortare, och den totala längden blir som ett par vanliga lurar. Kör man t ex CX300 + adapter så blir det så sjukt mycket kablar.

Slutsats: Bra ljud, hög kvalitet och ett ruggigt bra pris. Rekommenderas varmt!

Varför kan man inte köpa adaptern löst? Har ett par lurar och är sugna på att fixa mic och paus/playknapp :/

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-04-21 15:11

Det kan man, kolla i butiken på deras webb.

Nu när jag har använt dem ett tag så kan jag konstatera att jag är riktigt nöjd med ljudkvalitet och produkten totalt sett. Sjukt prisvärd. En grej man skulle kunna se som ett tips på en förbättring skulle vara ett knapplås för fjärren då den är ganska lätt att komma åt så att man pausar eller lägger på.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-22 09:20

Lite kul att gamla MP3-spelarräven Jens of Sweden återkommer med diverse iPod och iPhone-tillbehör nu när Apple krossat honom på MP3-spelarmarknaden.

Stark comeback

Fanken, det går inte att beställa annat än tillbehör på deras hemsida längre.

Hittar inte dom på något annat ställe heller :/

Ursprungligen av FillilutteN:

Fanken, det går inte att beställa annat än tillbehör på deras hemsida längre.

Hittar inte dom på något annat ställe heller :/

Nu går de att beställa m-jays via hemsidan igen! mina trillar in om några dar!

Om man var "tuff" och köpte vit iPhone, finns det även vita lurar?
Ser bara svarta på hemsidan.

EDIT: Det gjorde det visst inte.

Beställt!

Skönt att man precis hann med innan dealen gick ut. Mina original-lurar (suger) gick sönder här om dagen, sprakar som attan. Bra tajming!

Missade jag något för nu hittar jag inga köpmöjligheter på hemsidan längre :/ ? Vad är det här, suck. Borde inte någon återförsäljare ha dessa snart...?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-09-29 17:56
Ursprungligen av FillilutteN:

Missade jag något för nu hittar jag inga köpmöjligheter på hemsidan längre :/ ? Vad är det här, suck. Borde inte någon återförsäljare ha dessa snart...?

De är ju på Jays direkt på förstasidan..

Ursprungligen av koze:

De är ju på Jays direkt på förstasidan..

Märkligt, på din länk får jag ju fram rätt men när jag själv gick in via jays.se så får jag inte upp någon köpmöjlighet.

Erbjudandet har ju gått ut fast går ju att beställa fortfarande. Frågan är vad man ska göra med hörlurarna om man beställer eftersom jag redan har ett par d-jays.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 19:40

Nån som vet hur kvaliteten är (mikrofon/fjärr) jämfört med Griffin Smart Talk?

[edit] Äh, jag la in en beställning jag också, verkar ju rätt bra! [/edit]

Senast redigerat 2008-09-29 20:13

Någon som kanske kan kommentera hörlurarna lite mer? Är det exakt samma som j-jays? Står ju på hemsidan Stereo J-jays o inte bara jays, tänkte att de kanske är sämre.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-10-01 09:41
Ursprungligen av nollnoll:

Någon som kanske kan kommentera hörlurarna lite mer? Är det exakt samma som j-jays? Står ju på hemsidan Stereo J-jays o inte bara jays, tänkte att de kanske är sämre.

Det är exakt samma vad jag förstår. Kabeln till lurarna är kanske 30 cm, sen är kabeln med pluggen och fjärren kanske typ 60 cm. Jag tror att de vanliga J-jaysen inte har den skarven bara. Mycket prisvärt! Det enda jag kan klaga på är att knappen är lite lätt att komma åt, kabeln är 15-25 cm för lång samt att micken inte är helt 100. För den billiga pengen måste man fortfarande säga att de verkligen är att rekommendera, det är ju ingen jätteinvestering.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-30 21:52

Fungerar fjärren till att byta låt med till touch också?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-02 10:16

Fick mina lurar igår. Inte alls imponerad. Lurarna hade riktigt burkigt ljud med dålig diskant. Sladden var för lång, och sätter man fast micken i en tshirt så sticker kontakten dig i halsen. Byggkvaliteten känns inte alls bra, riktigt plastigt.
Blir nog att försöka mig på att byta lurar på originalhandsfree:t istället, har ett par gamla walkmanlurar som ligger och skräpar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-02 13:26

Lite burkiga med en inte alltför framträdande diskant håller jag med om.
Däremot är det ju bra för öronen att slippa den alltför hårda diskant en som många in-ear-lurar dras med.
Kanske man är fri från hörselskador ett tag till...

Summa summarum: Helt ok lurar för priset, men inte fantastiska på något vis.

Fick mina lurar idag. Tycker de gör lite ont med dem i öronen (ovan?), jag håller inte med om att de är plastiga. Jag tycker om dem, de enda jag stör mig på är att de släpper ut ljud måste ha typ max 1-2/4 av volymen på iphonen för att de inte ska höras (som med orginalhörlurarna). Ljudet är helt okej, men detta är mitt första par iear-hörlurar. En annan ska jag stör mig på är att svarsknappen inte sitter som på orginallurarna, alltså på hörlurssladden.

En fråga, hur långt in ska den sitta?

1
Bevaka tråden