Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

POP3 eller IMAP med hotmail?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag vill kunna använda hotmail med antingen Mail eller Entourage. Vad jag inte förstår är om nån version av hotmail stödjer POP3, IMAP eller någon annan sorts kommunikation med något mailprogram.
När jag är inloggad på hotmail hittar jag ingen info om det. När jag söker på google är mycket information flera år gammal.
Som jag förstår det finns typ 4 versioner:

Hotmail (gratis):
Som "vanligt"?

Windows live hotmail (gratis):
Nått nytt grafiskt gränssnitt som inte stöds i Safari?

Hotmail plus (kostar en slant):
Lite extra hokus pokus

Hotmail premium (antagligen en större slant?):
Finns detta? Vet inte alls vad det gör?

Kan någon av dessa kommunicera med Mail eller Entourage?
Att byta epost-tjänst är INTE aktuellt.

Jag har hotmail plus och använder Mail för att läsa den. (tror att det behöver vara plus för att det ska fungera men är inte säker) Ansluter till pop3.live.com.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-29 19:12

POP3 verkar ha tagits bort från gratisvarianten av hotmail vad jag kunde läsa mig till.
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=822547

Vad jag förstått fanns bara POP3 när man kommunicerade med Outlook eller Entourage, men det verkar som det är borttaget som jag förstått det ja.
akerstrom:
Finns alltså inte IMAP-stöd? Nån annan fördel värd att nämna med pluskonto?

Faktum är att jag försökt säga upp hotmail men de fortsätter dra från kreditkortet, det är ett helsike att avbeställa så jag har låtit det ligga kvar

Vad jag vet finns det inga andra fördelar, man har visst extra utrymme men vad är det värt nu när det finns gmail om man vill ha mycket utrymme.

Egentligen kör jag bara .mac (utöver jobbmailen)

Ursprungligen av akerstrom:

Faktum är att jag försökt säga upp hotmail men de fortsätter dra från kreditkortet, det är ett helsike att avbeställa så jag har låtit det ligga kvar

förslagsvis ringer du banken och spärrar MSN/Microsoft från att dra mer pengar från kontot...

Jo, det är en lösning förstås, har i min enfald trott att det skulle gå att säga upp hos MS. Men, det är en labyrint att ta sig runt i (deras webbplats för kontoaadministration) så jag har tröttnat varje gång jag försökt. Får trösta mig med att en del av mina pengar till Bill går vidare till välgörande ändamål

Hej, försöker oxå få igång hotmailen med Mail och kan lätt tänka mig att betala 159kr/år. Problemet är bara att hur jag än gör för att komma fram till en sida där jag kan uppgradera mitt konto så slutar det alltid med en massa gratisalternativ..jag hittar ingenstans där jag kan uppgradera.. Jag må vara korkad men om någon har en idé om vad felet är så vore det kanon..

Ursprungligen av Erikoberg:

Hej, försöker oxå få igång hotmailen med Mail och kan lätt tänka mig att betala 159kr/år. Problemet är bara att hur jag än gör för att komma fram till en sida där jag kan uppgradera mitt konto så slutar det alltid med en massa gratisalternativ..jag hittar ingenstans där jag kan uppgradera.. Jag må vara korkad men om någon har en idé om vad felet är så vore det kanon..

Det är för mig obegripligt. Hur kan du betala för något som det finns bättre gratisalternativ till? Gmail till exempel har ju både IMAP- och POP3-stöd helt gratis. Så jobbigt är det faktiskt inte att byta mailadress.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Det är för mig obegripligt. Hur kan du betala för något som det finns bättre gratisalternativ till? Gmail till exempel har ju både IMAP- och POP3-stöd helt gratis. Så jobbigt är det faktiskt inte att byta mailadress.

Gratis är inte alltid det godaste, vad kan du ställa för krav på ditt gratisalternativ? Är du inte helt utlämnad till leverantörens godtycke?

Erikoberg:
Ja, det är fellänkat på microsofts hemsida, men jag hittade en bättre adress nånstans, ska se om jag kan hitta den...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-04-17 15:50

hur mycket kan man sätta emot MS...?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-17 16:11

e de ngn som har hela köret för att köra hotmail på iphone, incoming server etc etc

1
Bevaka tråden