Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Papperskorg tom efter omstart.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 12:18

Har ett litet problem. Min papperskorg töms automatiskt efter omstart av datorn. Så har det inte varit tidigare och så vill jag inte ha det...nån som vet vad felet kan vara? Har precis bytt dator och flyttat över allt från min gamla hårddisk till den nya. Kör med Mac OS X 10.4.9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 12:21

varför lägger du saker i papperskorgen om du inte ska ta bort dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 12:25

Kände på mig att den kommentaren skulle komma...men jag bjuder på den.
Seriöst, är det någon som vet? Vill kunna bestämma själv när papperskorgen ska tömmas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 14:49
Ursprungligen av Joma:

Kände på mig att den kommentaren skulle komma...men jag bjuder på den.
Seriöst, är det någon som vet? Vill kunna bestämma själv när papperskorgen ska tömmas.

Ja, men varför gör du det? Det är inte direkt det bästa sättet. Gör en mapp som heter slasklådan eller titta innan jag slänger så löser det alla dina problem (gillar du ikonen på papperskorgen så ta en ikon med en papperskorg så känner du dig hemma)

Ni får hemskt gärna sluta med de onödiga kommentarerna!

Det är väldigt svårt att läsa tonen i den typen av kommentarer. Ni menar säkert väl, men det kan också tolkas som ganska dryga kommentarer.

För han säger ingenting om att han vill ha tillbaka några filer. Han hade kanske ändå tänkt tömma papperskorgen, det första han gjorde idag. Det vet vi ingenting om. Han vill bara själv bestämma när papperskorgen ska tömmas. Han vill bara veta varför den töms av sig själv.

Så om man inte känner till bakgrunden, så behöver det inte läggas in några kommentarer med värderingar eller teorier om varför man har lagt filer i papperskorgen.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-17 16:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ni får hemskt gärna sluta med de onödiga kommentarerna!

Det är väldigt svårt att läsa tonen i den typen av kommentarer. Ni menar säkert väl, men det kan också tolkas som ganska dryga kommentarer.

För han säger ingenting om att han vill ha tillbaka några filer. Han hade kanske ändå tänkt tömma papperskorgen, det första han gjorde idag. Det vet vi ingenting om. Han vill bara själv bestämma när papperskorgen ska tömmas. Han vill bara veta varför den töms av sig själv.

Så om man inte känner till bakgrunden, så behöver det inte läggas in några kommentarer med värderingar eller teorier om varför man har lagt filer i papperskorgen.

Precis !! Varför är ett populärt angrepp

Vet att jag oxå tramppade i klaveret och en himmla massa VARFÖR??!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 13:20

Jaha...nu verkar det ha löst sig. Vet dock inte om jag gjorde något speciellt, förutom att jag har startat om datorn ett par gånger.
Är ändå tacksam om nån som haft samma problem har lust att berätta hur han/hon löste det...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-17 14:10

Du tillhör antagligen kategorin som lägger saker i Papperskorgen "så länge".
Sluta med det, det är ingen bra lösning.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-17 14:23

Det kommer bara sluta med en ännu en diskussionstråd här av typen "Hjälp jag tömde papperskorgen med en viktig fil, hur får jag tillbaka den".

Varifrån flyttade du filerna från när du lade dem i papperskorgen? För jag har sett en del konstigheter i samband med att man slänger filer från en extern hårddisk/USB-minne i papperskorgen, och sedan matar ut den externa enheten (eller kanske startar om datorn). När man sedan kopplar in den externa enheten igen har det hänt att filerna inte synts i papperskorgen, vilket de borde göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 15:21

Precis som Jesper påpekar så så ville jag mest veta VARFÖR det hände...hade ändå tänkt att tömma papperskorgen så småningom, men jag brukar alltid kolla vad jag lagt i papperskorgen innan jag tömmer den, så jag inte råkat slänga nåt av misstag...O.K?
Hagelin: Filerna jag slängde låg på skrivbordet...

När du säger att problemet är löst, menar du att datorn har slutat tömma papperskorgen vid omstart eller att filerna som förut var borta har dykt upp igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 19:09

Hagelin: Jag menar att datorn har slutat tömma papperskorgen vid omstart.

1
Bevaka tråden