Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MP3-spelare till iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Begår väl ett helgerån nu, men är på jakt efter en billig MP3-spelare med radio som jag kan koppla till min iMac. Den ska vara liten och så billig (och bra) som möjligt. Minnet behöver inte vara så stort för jag tror att jag kommer att använda radion mest, men det kan väl vara kul att ladda in några favoritlåtar ibland. Tänker använda den för att få mina löprundor att kanske bli lite mer uthärdliga.
Var ju på väg att beställa en fin Shuffle, men kom på att radio skulle vara behändigt.
Har letat efter en lämplig spelare men kan inte hitta någon som det klart sägs går att använda till Mac.

Tack för hjälpen

Jag har en liten idé, kanske gillar du den, kanske inte.

En Shuffle kan du clipsa fast uppe vid kragen. Lägg till SonyEricssons lurar (HPM-70), dessa kan du dela vid mikrofonen - man använder bara den korta lurdelen. Lurarna är av typen som går in i örat = de sitter kvar när du joggar.

Fyll sedan Shufflen med Podcaster (nedladdade MP3-versioner av dina favoritprogram).
Vill du ha tyst eller du pratar med någon, tryck paus....

Själv jobbar jag i tung industri och lyssnar till bla en massa amerikanska radioshower, svenska radioprogram (P3 Dokumentär rekommenderas). Blanda med lite musik.

Problemet med radio är (iaf för min del) att mottagningen alltid suger så det brusar, knäpper och stereo blir till mono etc... knappast njutbart.

Efter ett tag lär du dig navigera din Shuffle med en hand utan att ens titta på den. Nästa låt, höj, sänk etc....

Mera bra grejor. Du får iTunes som du kan använda för att ladda ner podcasterna med. Bra integration med shufflen. Du kan köpa skivor på iTunes music store.
Det är väldigt problemfritt! Skulle det sedan gå helt åt helvete och det inte fungerar så kostar en shuffle ca 400 :-, lurarna kanske du redan har....

Jag "fyller på" min Shuffle varje morgon innan jag åker till jobbet.

Lite från min blogg om Podcaster:
http://goflorp.blogspot.com/2007/10/p-begran.html

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-16 21:08

Shuffle är perfa för ändamålet trots att den inte har radio... Liten, billig, snygg, gjord av Apple, kan inte bli bättre.

Min sorts musik sänds tyvärr inte på RIX FM eller P3 så har aldrig sett behovet av det. Podcaster har jag aldrig använt men man kanske skulle testa nån gång.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har en liten idé, kanske gillar du den, kanske inte.

En Shuffle kan du...

Du har precis gjort Apple en otjänst!

Jag har suttit och funderat på att byta ut min iPod Classic 3rd gen.
men inte riktigt vetat mot vad och har aldrig ens funderat på en
Shuffle, men nu när du säger det du säger så är ju detta lösningen
till den långa sladden ner i brallorna där min stora Classic ligger.

Cool!!

SN

Det är sketlätt komma igång med Podcaster.

iTunes, klicka på "podcaster" i v spalten. klicka på "Gå till Podcast Directory" (iTunes Music Store). Sök på det du vill ha. Ladd aner, överför.

Nybörjartipset: Ladda ner "P3 Dokumentär" (Sök på Sveriges Radio).
Ta gärna avsnitten om Militärligan eller Harald Edelstam (Svarta Nejlikan)

Aldrig har nutidshistoria varit så roande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 21:29

nano med radiodel kanske

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-16 21:31

I´m on it!

1
Bevaka tråden