Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man Terminal att starta när man starta datorn?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag startar datorn, och vill att ett stort Terminalfönster går igång automatiskt.

Lägg till Terminal bland startobjekten i dina kontoinställningar. Ändra Terminals inställningar så att fönstrens inställningar passar dig. När du logga in kommer Terminal att starta.

Ursprungligen av Marcus K:

Lägg till Terminal bland startobjekten i dina kontoinställningar. Ändra Terminals inställningar så att fönstrens inställningar passar dig. När du logga in kommer Terminal att starta.

Tack!

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-16 14:15

Det är betydligt enklare än så. Högerklicka (ctrl-klicka) på ikonen i docken och välj "Öppna vid inloggning". Klart.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-16 20:37

Håll nere Cmd-S när du bootar datorn

Ett annat knep är att vid inloggningsfönstret skriva ">console" som användarnamn, inte skriva något lösenord och trycka på knappen för att logga in.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-04-16 21:12

när vi ändå pratar terminal! har ni några bra tipps på hur man lär sig terminalen?

har letat men vet inte riktigt vad jag ska leta efter.
några saker jag vill lära mig är hur man kör irc via terminal och lite sådana saker.

sorry för OT

Finns ett par sånna trådar redan, sök på "lära sig terminalen" tex så hittar du en del..

Du kan ju även fortsätta i nån av de trådarna om du inte hittar vad du söker.

1
Bevaka tråden