Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera mitt nya Logic?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade just uppgraderingen till 8.
Nu vill jag ju säkerhetskopiera installations-dvd:n.

Den är dual-layer.
Jag har single-layerbrännare.

Finns det något jag kan göra? Känns otrevligt att bara ha ett ex. av en så viktig dvd.

  • Medlem
  • Älvsbyn
  • 2008-04-12 21:19

Använd Skivverktyg för att göra en avbild av skivan. Hjälper dig inte jättemycket om skivan försvinner men bättre än inget.

Om du har Toast så gör som följer. Skapa en folder som du döper till Logic8:
1. Gör imagefiler av installations dvd'erna ( välj disc-copy och i filemenyn välj save as image ). Spara filerna i din nya Logic8 folder.
2. När du är färdig med de DVDer du vill spara så i toast i fältet till vänster välj DATA ( välj bara Mac ). Välj DVD vid den runda knappen längst ner till höger. ( man kan välja mellan CD, DVD och DVDdbllayer ).
3. Dra din folder in i toast.
4. Toast kommer att räkna ut hur många DVD du behöver för att backa up foldern.
5. BRÄNN

Thats it.

När du sen ska återskapa dina DVDer så stoppar du bara in första DVD'n och följer anvisningarna.

Om du sen ska använda logic install dvd så drar du in imagefilen i toast när den står i Dic-copy image läge. Tryck "mount" och DVD kommer att skapas imagenärt på din hårddisk. Fungerar utmärkt att installera ifrån.

Hoppas du får ihop det.
/ Midmus

Midmus: Tack för en utförlig instruktion, jag har Toast men kände inte till denna funktion. Dock löste jag problemet med "Split & Concat" som splittar stora filer i mindre bitar. Fast Toastlösningen var nästan bättre. Sparar den till nästa gång.

1
Bevaka tråden