Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rösta på Steve - The TIME 100

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-15 21:46

Time har en omröstning om världens mest inflytelserika personer. Rösta på His Steveness! Tramsigt och roligt! Gör en insats. You know what to do.

Vote for Stevesy.

  • Medlem
  • 2008-04-15 21:49

För närvarande ligger den koreanska popstjärnan RAIN etta, med 723 miljarder röster. William Henry Gates III ligger fyra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-16 14:59
Ursprungligen av lufra:

723 miljarder röster

Det är jättemånga röster, milt uttryckt.

Man måste ju säga att det är en minst sagt brokig skara som slåss om titeln, från Nicholas Sarkozy till Perez Hilton. Skulle den sist nämnda vinna så kan man nog säga att mitt förtroende för mänskligheten får sig en törn.

Steve har för närvarande en rating på 25 medan Hu Jintau har 59.

Stor mening att lägga in 100 på Steve...

Fast jag kunde inte låta bli att lägga 1 på Kinas diktator, er jag menar president.

Long live Tibet!! Phuck China!!!

SN

synd att man inte kan ge minus betyg till steve.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-16 15:01
Ursprungligen av micke_nkpg:

synd att man inte kan ge minus betyg till steve.

vad har han gjort dej så att det behövs -poäng också?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-16 15:37

Steve for President!

Ursprungligen av Laleh:

Steve for President!

I second that!

Ursprungligen av Laleh:

Steve for President!

Jag var helt inne på att Jay Leno skulle bli bra, men Steve skulle nog ge ganska intressanta resultat...

723 miljarder ? Det ska nog vara 723 miljoner människor....hissnande siffra det också.
Det lär finnas 6,5 miljarder människor på jorden.

Har röstat på Steve tre ggr nu och det får räcka.

  • Medlem
  • 2008-04-17 09:36
Ursprungligen av KaRo:

723 miljarder ? Det ska nog vara 723 miljoner människor....hissnande siffra det också.
Det lär finnas 6,5 miljarder människor på jorden.

Har röstat på Steve tre ggr nu och det får räcka.

Det är väl 100 poäng/röster man kan lägga som max på varje...

Ursprungligen av micke_nkpg:

synd att man inte kan ge minus betyg till steve.

Kan du motivera varför ?

Ursprungligen av Goflorp:

Kan du motivera varför ?

Jag uppfattar den kommentaren som ett sätt att provocera fram fler reaktioner efter de senaste dagarnas diskussioner där det gått lite "hett" till. Varför han är ute att provocera vet jag inte, kanske för att han vill bevisa sin tes att vi Mac-användare är indoktrinerade talibaner som inte kan ta kritik mot Apple?
Jag har sedan igår satt micke_nkpg på ignore-listan eftersom jag anser att han nu bara är ute efter att starta lite "gräl".
Det är nog bäst att låta bli att svara på den typen av kommentarer. Vända andra kinden till så att säga.

Sedan så bryr jag mig inte speciellt mycket om Steve hamnar på 1:a eller sista plats på den listan. (Bara för att skjuta in lite ämnesrelaterat i denna OT-post)

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-17 10:01

Rain har 883 513 röster. Inga miljoner där inte.

Dessutom ligger Colbert 1:a med hälften så många röster. Det är inte antalet röster som spelar roll, utan ratingen. (indirekt påverkar dock antalet röster så klart)

Hehe, Colbert har pluggat hårt om den där omröstningen i sitt TV-program för att knäcka "Rain" eftersom Colbert förlorade mot "Rain" i en annan omröstning. Colbert har till och med gjort en musikvideo för att bräcka Rain. (musikvideon kommer i slutet på klippet)

  • Medlem
  • 2008-04-17 12:04

Nej nej, 860 miljarder röster ska vara rätt. Säg inte emot mig. Jag vet hur man räknar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 13:16

Snart 1000 miljarder röster. Hmm lite dumt att man kan rösta mer än en gång någon måste ha gjort ett autofire script till sin mus. Lite pinsamt för time, listan betyder ju ingenting alls om man kan fuska.

Är det inte mer intressant om man röstar om vilka som är mest inflytelserika inom en viss sfär, till exempel datorvärlden, fotboll eller odontologi?

  • Medlem
  • 2008-04-17 15:09

Coffin: Jo, det vore betydligt rimligare. Men det skulle ställa till nya problem, när olika världar måste samsas med varandra. Munhuggandet mellan kvantmekanik och trädgårdsskötsel är oundvikligt.

Det skulle beröva alltför många människor deras verklighetsförankring, eftersom vad man uppfattar som sin omvärld i så hög grad avgörs av hur begränsad den är. Jag har till exempel alltid haft problem med filateli...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-17 15:13

Det är ju bara en omröstning för skojs skull så ta det hela med en nypa salt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-17 16:33

Vad är mest? En miljon miljarder eller en miljard miljoner

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-17 17:20
Ursprungligen av Kajan:

Vad är mest? En miljon miljarder eller en miljard miljoner

Hmm, 10 upphöjt i 6 x 10 upphöjt i 9 = 10 upphöjt i 15.

Så det är lika mycket

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-17 18:09

Vet att Al Gore sitter i Appels Styrelse....

Vad nu det har med att vara inflytelserik ??!!!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-17 21:03
Ursprungligen av Trisen:

Vet att Al Gore sitter i Appels Styrelse....

Vad nu det har med att vara inflytelserik ??!!!!

Hoppas du skämtar annars blir man lite rädd om hur lite folk verkligen vet vad som händer i världen.

Ett tips är att nästan blev president och att han är en liten miljökämpe.

1
Bevaka tråden