Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att sända filer över MSN

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att inte ha fått nåt värt svar från min internet leverantör(telia) så tänkte jag fråga er macfolk om hjälp. Jag använder Adium 1.2.4 för MSN vilket oftast fungerar super, men överföring av filer tar en enorm tid. Ljudfiler, men oftast mindre bilder i jpg och liknande kan ta allt från 5 minuter till flera timmar.
Missminner jag mig inte från pc tiden(haft problemet sen bytet) borde filer av den typen bara ta några sekunder att skicka.
Telia rekommenderade några tekniker av rensning av datorn som säkert hjälpt en pc, men inget jag kunde ha nytta av. Fyllde även i ett formulär på microsofts support utan framgång.
Är det någon av er som har nån idé varför det tar sådan tid att skicka filer, både till andra macar och pc datorer? Jag sitter på 8m/bit själv och dartorrna jag skickar till sitter inte heller på några gamla modem..
Vore tacksam!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-16 15:00

Du kan sluta felsöka. Felet sitter i Adium.

http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer
Why is MSN file transfer so slow? ¶

MSN file transfers in the protocol supported by libpurple go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libpurple.

The libpurple developers are working on supporting a much newer version (P14) of the MSN protocol. This will include support for direct file transfers. We don't know when this will make it into an Adium release.

tackar

1
Bevaka tråden