Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innan Du Installerar Bootcamp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, du har precis fått din Mac, du har aldrig suttit framför en Macs tangentbord knappt.

Ändå skall du nu direkt ge dig på att installera Windows... i en Mac ?

En PERSONLIG reflektion över det här. OM det går fel har du inte kunskaper nog för att kunna avinstallera det hela. Du kan inte macen tillräckligt och du kan förmodligen Bootcamp för dåligt med... men vi säger att du verkligen VILL göra det här.

1) Läs lite här på 99Mac INNAN om just Bootcamp

2) Lär dig lite om Apples Skivverktyg och hur det fungerar INNAN.

3) Se till att du vet vad partitioner, GUID, MBR och liknande betyder.

4) Varför inte bekanta dig med din ny Mac i fjorton dagar. Läs på lite helt enkelt.
Lär dig hur startskivor fungerar, hur man hittar i filsystemet etc etc.
Plocka upp den ur kartongen och installera Windows kan ju bli lite mkt...

5) Skaffa dig en Mac-kompis. Att sitta och avinstallera BootCamp och pyssla med
diskar på skivverktygsnivå ENSAM är inte kul. Bättre om du har en lite mer erfaren
kompis brevid.

6) Ta backup på dina dokument i Macen INNAN du installerar BootCamp.

7 När väl skiten hamnat i fläkten så SÖK här på 99se. SÖK, för du är inte nummer ett med ditt problem i 99 fall av 100.

8) Vi är ett Community som bygger på att folk är SNÄLLA och vill HJÄLPA.
En signatur, ETT INLÄGG skrivet, Ber om hjälp, sista raden "Snälle schyrrebyrre hjälp
mäj. PS - jag har ingen backup." fullkomligt osar att man inte har en susning om
något, att man bara vill ha hjälp och att man skiter i alla andra - bara jag får hjälp,
sedan kan ni dra åt helvete ungefär. Dagen efter kommer man in och skriver sitt
andra inlägg "Ingen som vet?".

Gör rätt. Kom hit innan, skriv en presentation, se om du kan hjälpa andra. Var trevlig. Du skall se att när du själv får hjälp därefter. Det finns inga för stora problem då. Medlemmarna här kliver över lik för att lösa just dina problem om du hjälpt och hjälper andra. Jaja, vi hjälper dig säkert ändå, men det känns ju inte lika roligt....

Jag har ALDRIG känt att jag behöver Windows. Om du switchar så lär du dig snabbare, bättre och enklare genom att hellre bränna bron bakom dig (Windows) än att hela tiden kunna springa hem till mamma så fort det inte funkar.

Spela funkar bäst/enklast/smärtfriast på en konsol...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 12:58

Klistra...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-02 13:40

Mycket bra skrivet, borde ligga med i FAQ.

Ursprungligen av Creops:

Mycket bra skrivet, borde ligga med i FAQ.

Hur ordna ?

1
Bevaka tråden