Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Och ur dunklet klev jag in i mac...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-04-14 09:34

Hej alla!

Robin heter jag, aKa Zcout på grund av mitt friluftsintresse och de faktum att jag faktiskt är scout.

jag som person är lugn, rätt sansat med ett totalt urflippad ekonomisk syn på saker, någon som ligger mycket besläktat med den prylmani man har.

jag har kört mac sedan oktober och för att ge äran till någon så var det en kompis (tack halvarsson) som fick mig att börja titta på mac.

förutom design, media och mac! så är mina intressen allt från mat till friluftsliv, utrustning, prylar och annat som kostar

jag är från sthlm, men har större delen av mitt liv bott i boden (16år) för att sedan ha flyttat till piteå där jag sedan oktober bott. det som tog mig till denna stad var studierna och utbildningen Mediedesign.

varför jag böt till mac var nog mest för att jag blev så positivt överraskad av dess gränssnitt. men även för att det är den plattform som gäller i grafisk design, vi kör det på skolan och då blev de bara mer självklart att skaffa det för hemmet också!

vad har jag för maskin då? vilken maskin blev min första?
ja jag tänkte såhär, lika bra med det bästa jag har råd med, så det blev en 24" iMac, 2.8 ghz och med efter monterade minnen på 4gb. och fy fa* vad nöjd jag är!

ja det var väll allt om mig då! vill du veta något mer så är det bara att skicka pm.

mvh // Robin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-14 14:53

Välkommen till gänget.

mvh
b0bben

Välkommen in i värmen!

Det blir en 24" nästa gång..... lovar. (Kör 20" idag)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-14 19:06

iMac me want

"Intresserad av friluftsliv".....satt just och funderade på hur mycket friluftsliv min nya MacBook Air klarar av. Får hoppas det bor en scoutsjäl i den. Tar med den till olika platser nu och använder ett trådlöst bredband. Har fungerat överallt hittills. Hoppas den klarar att få moder jord och myror mellan tangenterna utan att klaga !

Om jag kan få bli tjugo år igen skulle jag nog satsa på designyrket (snälla Gud !).
Det verkar så kul att få skapa saker som både har funktion och skönhet. Jobbar lite med silversmycken som hobby och har gått kurser i silverlera. Med (silver)leran är man fri att skapa något helt nytt. Så att vara amatör räcker långt.
Lycka till med din utbildning !

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-04-15 13:50

Tack alla!

det känns verkligen som om detta är ett bra forum med många tips!
kommer att trivas här!

mvh// Robin

1
Bevaka tråden