Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan bara skriva "A" via skärmdelning och Apple Remote Desktop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2008-04-13 22:22

Har en server hemma (en gammal iMac) som jag idag har installerat Tiger på. Efter installationen av det nya systemet har min "tangentbordstruyckning" börjar beté sig väldigt konstigt.

När jag -via skärmdelning eller Apple Remote Desktop, försöker skriva in tex lösenord, eller stänga ner fönster (med tangentkommando) så vägrar servern att ta emot något annat tecken än a, de andra tangenterna som shift, tab osv funkar som vanligt men inte bokstäver, nummer eller space. Någon som vet vad det kan bero på?

Tycker det hela verkar vara mycket skumt.

Skall imorgon koppla in ett extern tangentbord och se om jag kan skriva "live" på servern med detta. Hoppas på det bästa, Är otroligt jobbig nu nämligen.

//Filip

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 04:30

Använder du en bärbar dator? Du kanske råkade trycka in num lock tangenten.

Om du har uppdaterat till Tiger så har jag för mig att det fanns då lite strul med några program som gjorde att det inte var möjligt att skriva vissa tecken.

//Rob

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-04-14 05:45

Nä, har inte haft numlock intryckt, men jag använder bärbar dator för att kontrollera min server, -som nu då har Tiger installerat.

Skall prova att uppdatera det systemet och se vad som händer.

  • Medlem
  • Öland
  • 2008-04-14 19:04

Har nu uppdaterat servern till 10.4.11 och numer funkar allt precis som det skall. Underbart!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-15 11:11

Jag hade samma problem, men där hjälpte en omstart av datorn jag försökte styra.

1
Bevaka tråden