Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Polaroid flash album hjälp!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade mig en hemsida häromdagen och tänkte använda denna till att ha bilder och när jag letade runt efter idéer så hittade jag denna:

http://www.no3dfx.com/polaroid/

Underbar idé att kunna flytta runt bilderna och välja en du vill titta närmare på det blir lite som att själv sitta med bilderna framför dig på bordet och fixa. Så jag började ladda ner .fla filen till albumet startade att modifiera lite. tog bort "polaroid" ramen för att kunna visa bilderna i något annan storlek än kvadratisk jag även bytte bakgrunden till svart. Även fast jag inte kan flash så verkade de relativt enkelt tills nu när jag ska ändra "bildhållaren" ramen för hur stor bilden ska vara. hittar ingen ram någonstans i .fla filen som skall antyda om att bilden ska skalas ner till ett visst format.

Är det någon som haft samma problem eller har en lösning på detta hur jag ska kunna ändra bild formatet för att kunna visa en bild i vanligt bildstorlek?

Så här skalas bilderna, för att passa polaroid ramen men jag vill ha dom i vanligt format.

Fick hjälp på annat håll, men för att ändra bildstorleken så gjorde jag såhär:

Dubbeklickade på "fotoHolder" i Library
Klickade på Visa och lås upp lagret "picture mask"
Ändrade den nu synliga, svarta rutan till önskad storlek

1
Bevaka tråden