Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela internetanslutning till Xbox

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-04-13 18:48

Är det någon som har lyckats med det? Jag har försökt allt jag kan komma på, inget funkar. Funkade fint på min gamla dator med Windows. Jag har en Macbook Pro, senaste versionen med Leopard. Jag har startat internetdelning.

Och nej, det är inte Xbox 360 jag talar om

Någon som har några idéer?

Även om det inte är ett 360 så kanske denna tråd kan hjälpa dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 00:07

Är det en Xbox med XBMC eller original? Vad jag var tvungen att göra för att få min XBMC online var att aktivera internet delning och Windows fildelning, sen gå in i nätverksinställningarna och stänga av DHCP. När jag konfigurerade nätverket manuellt (både på Macen och Xboxen) började allt funka. Se till att du sätter Macens ip som gateway på xboxen och tänk på att det är separata inställningar för XBMC och Evolution (eller vad nu bootloadern heter).

Minns iofs att det tog rätt lång tid innan jag lyckades med det hela så det är nog en viss portion tur inblandad

Edit: det här ser annars ut som en rätt bra lösning: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071223001432304
Kanske får pilla med det en dag, det hade varit skönt att få DHCP att funka ordentligt. Men å andra sidan, if it ain't broken don't fix it..

1
Bevaka tråden