Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker genealogiprogram

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en längre tid varit på jakt efter ett program, som kan att generera ett familjeträd, med en gemensam anfader nere vid roten och sedan all avkomma som grenar i en allt större och större krona, vartefter generationer tillkommer. Jag vet att det existerar ( har sett utskrifter ), men inget av de program som jag plockat som demo från versiontracker.com har den funktionen.

Någon som vet?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-04-13 18:34

Jag ( eller främst min mamma ) använder Reunion som Macdata är svensk distrubutör av. Det kostar en del men vi är mycket nöjda. Det finns även en demo att laddda ner från LeisterPro men den är nog på engelska.

MacFamilyTree

Ursprungligen av leonardo:

Jag har en längre tid varit på jakt efter ett program, som kan att generera ett familjeträd, med en gemensam anfader nere vid roten och sedan all avkomma som grenar i en allt större och större krona, vartefter generationer tillkommer. Jag vet att det existerar ( har sett utskrifter ), men inget av de program som jag plockat som demo från versiontracker.com har den funktionen.

Någon som vet?

Jag använder MacFamilyTree och tycker att det fungerar alldeles utmärkt - lätt att lära sig, snygga rapporter och ger mig det jag vill ha ut.
Rimligt prissatt, svensk lokalisering och finns på:

http://www.synium.de/products/macfamilytree/index.html

Använt Reunion och rekommenderat det till flera föreningar. Alla är kanonnöjda.

Ursäkta att jag är besvärlig - men har Ni fattat vad jag är ute efter?

Reunion saknar funktionen att rita ett träd. Visst finns det en funktion som kallas tree, men det är inte ett träd - utan ett träddiagram - den ritar upp.

Jag vill ha ett träd - ni vet; rot, stam, grenar, kvistar, löv.

Ursprungligen av leonardo:

Ursäkta att jag är besvärlig - men har Ni fattat vad jag är ute efter?

Reunion saknar funktionen att rita ett träd. Visst finns det en funktion som kallas tree, men det är inte ett träd - utan ett träddiagram - den ritar upp.

Jag vill ha ett träd - ni vet; rot, stam, grenar, kvistar, löv.

Hittade du ett "riktigt träd"?

Om det finns så borde det väl finnas med på den här listan?

1
Bevaka tråden