Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka grafikkort kan man stoppa i iMac 24"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-04-13 04:35

Har funderat på en Imac med 24" skärm. Det som bär emot är grafikkortet. Som bäst kan man få ett HD 2600 PRO vilket ju inte direkt rockar. Min fråga då är om man kan slänga in vilket grafikkort som hälst eller om det måste vara ett speciellt anpassat för mac?? Om så är fallet var kan man hitta dessa till vättiga priser. Hade tänkt mig ett 8800GT eller motsvarande från AMD.

Om du vill ha möjlighet att byta grafikkort måste du köpa en Mac Pro.

Precis, kortet i iMac är integrerat med resten av datorn, går inte att byta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-13 11:19

Rent tekniskt går det att byta grafikkortet, det sitter på en MXM-buss. Alltså en buss skapad för att laptops ska kunna byta grafikkortet. Problemet är bara att det inte finns några altenativ utan du kan bara byta kortet mot likadana kort.

Det är btw ett HD Mobility 2600 XT, men den har automatiskt nedklocking vilket gör att de inte får kalla det XT utan har istället valt att kalla det Pro.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-04-13 19:07

Det var fasen illa. Inte har jag råd med en mac pro inte. Den går ju från 19 625 inkl moms. Och då måste jag dessutom köpa en skärm. Vill ju ha minst 22" så 2k-3k eller liknande. Mycket tråkigt. Får man fortsätta med pc:n ett tag till tills antingen ekonomin blir bättre eller det kommer en ny med bättre kort. Finns ju betydoigt bättre kort som har lägre förbrukning. Ett 8800M GT vore trevligt

Ja, vill man spela spel så är en iMac inte rätt dator.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-13 23:37
Ursprungligen av Gilbert 2:

Ja, vill man spela spel så är en iMac inte rätt dator.

Beror helt på vilka spel man ska spela, och vilka krav man har. För de flesta duger grafikkortet i iMac alldeles utmärkt.

Men spelar man mycket det är ju smidigare med en PlayStation 3, Xbox 360 eller Nintendo Wii kopplad till TV:n. På så sätt kan man ju ändå ha världens snyggaste desktop-dator, med ett riktigt operativsystem, på skrivbordet

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-04-13 23:22

inte spela i första hand men möjligheten ska ju finnas.

1
Bevaka tråden