Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilt internet saboterar airport

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook, Airport express och Mobilt Bred band från Telia. På modemet står det "option".

När internett inte är anslutet så funkar Airporten som den ska, men så fort man slår på internet så står det att datorn inte är ansluten längre (och "solfjädern" i hörnet slocknar)

Pratat med Telia (kan btw kan ingenting om mac) och så har jag pratat med Mac suport, och dom säger att det är någon konflikt mellan drivrutinerna.

Någon som har ett liknande problem och en lösning på det, vill gärna kunna använda Airporten samtidigt som jag är på internett.

Mvh Filip

Händer exakt det samma för mig, har tyvärr ingen lösning på det heller.

det är ju bara så jäkla irreterande

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 17:59

ändra prioritet i nätverksinställningar. dra airport överst el pröva er fram.

det går inte

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-04-05 21:40

Prova att ändra kanal (om det går) för det trådlösa nätet.

Hur gör man det?

  • Medlem
  • 2008-04-06 00:11

I routern.

I Routern? har ju ingen router. modemet sitter ju i datorn. (sorry om jag verkar dum, men kan ingenting om datorer) finns ju ingenting man kan ändra på airporten.

  • Medlem
  • 2008-04-06 03:38

I din Airport Express ändrar du så klart kanalen. Det är den som är din router.

Jag lider också av samma problem. AirPort stängs av när jag ansluter datorn till internet med 3G-modemet.

men hur gör man när man "byter kanal" då

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-04-13 01:10

Gissning:
Kör Airport-verktyg i Verktygsprogram.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-13 03:10
Ursprungligen av Henil:

Gissning:
Kör Airport-verktyg i Verktygsprogram.

Fel gissning...

Airportverktyg o kanalbyten har inte med problemet att gora da det ar sjalva tradlosa funktionen I datorn som disablas. Helt klart inkompatibel drivrutin

Jag tror att det är så att om man inte använder modemet som det står "option" på så ska det nu fungera med den nya drivrutinen från Telia.

i alla fall att döma av bilderna från installations anvisningarna man kan ladda ner. (inte hinnit testa detta i praktiken, får ett sådant moden om ca en månad)

Tjena...här är en nybliven ägare av en MacBook...en vecka idag faktiskt. Så himla nöjd. Således också ny på forumet.

Kör mobilt bredband ifrån telia med huwei e220. Inga problem med Airport, söker och hittar nätverk som den ska då mobiltbredband är igång. Jag uppdaterade mitt modem via Telias hemsida enligt instruktionen...mitt var så gammalt att det inte var förberett för HSDPA...(heter det nog).

Därefter installerade jag huawei application ifrån och enligt instruktion ifrån telias hemsida. Har funkat kanon...trots att man inte är någon stjärna på det här med datorer.

Hoppas att det löser sig

Ha det!

1
Bevaka tråden