Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värme och lustiga prickar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min imac blir grymt varm. Speciellt i ovankant på skärmen.

Dessutom blir det lustiga prickar med varierande färg på skärmen efter sisådär 3timmar. Beror dessa prickar på värmen eller usla drivrutiner? uppstår oftast i bootcamp.

Är det någon mera som haft det problem jag fick eller ??

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-09 23:43

Hade underlättat om du skrivit vilken version av imacen du har. Jag har en 24", den vita första versionen av 24-tummaren. Lämnade in den i malmö idag pga att grafik-kortet dött, hade innan dess problem med massa sträck när jag spelade wow, fick även en massa hängningar i kombination med dessa fel. När jag lämnade in datorn sa en i personalen att just min modell har varit väldigt befriad från fel och brister, men på de exemplar som varit felaktiga har det oftast varit grafik-kortet som det varit vajsing med. Vet inte om han talade om just mitt grafikkort (jag har 7600gt 256mb, valde det som uppgradering) eller om det var ett generellt fel som rörde alla grafikkort till min imac.

Ursprungligen av sajjmon:

Hade underlättat om du skrivit vilken version av imacen du har. Jag har en 24", den vita första versionen av 24-tummaren. Lämnade in den i malmö idag pga att grafik-kortet dött, hade innan dess problem med massa sträck när jag spelade wow, fick även en massa hängningar i kombination med dessa fel. När jag lämnade in datorn sa en i personalen att just min modell har varit väldigt befriad från fel och brister, men på de exemplar som varit felaktiga har det oftast varit grafik-kortet som det varit vajsing med. Vet inte om han talade om just mitt grafikkort (jag har 7600gt 256mb, valde det som uppgradering) eller om det var ett generellt fel som rörde alla grafikkort till min imac.

jag har alu-versionen 24".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 23:49

Hej, har du kollat här? Finns en del trådar om fel på skärmen. Är det någon som stämmer in?

Ska man vara orolig över en varm imac? Precis som micke_nkpg blir min varm i ovankant(vänster) Har märkt att den blir varm senaste dagarna bara.. har en 20" imac alu som var ny i Aug 07

Ursprungligen av wildcard:

Ska man vara orolig över en varm imac? Precis som micke_nkpg blir min varm i ovankant(vänster) Har märkt att den blir varm senaste dagarna bara.. har en 20" imac alu som var ny i Aug 07

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/243641-min-macbook-pro-r-kokhet-risk-f-r-skador.html

1
Bevaka tråden