Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Adium

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag startar Adium får jag följande felmeddelande;

Samma ruta för cirka 20 kontakter, alltid samma. Störigt! Känns det igen och vet någon om man kan åtgärda det?

Thanks!

Kör du senaste versionen av Adium? Har för mig att just det där ska ha varit ett problem med tidigare versioner och är åtgärdat i nyare versioner. Om du inte kör senaste uppdatera!

Ursprungligen av Mikael E:

Kör du senaste versionen av Adium? Har för mig att just det där ska ha varit ett problem med tidigare versioner och är åtgärdat i nyare versioner. Om du inte kör senaste uppdatera!

Ja, version 1.2.3. Men jag provar en ominstallation, för skojs skull.

Problemet kvarstår tyvärr.

Ursprungligen av henkebarn:

Problemet kvarstår tyvärr.

Det beror på att dina kontakter ligger i fel grupper. Dra de kontakter problemet berör till rätt grupp i kontaktlistan alternativt slå av "visa grupper" så kommer problemet att försvinna.

Tack så mycket!
Jag flyttade alla från gruppen "Individuals" till andra grupper (tog ett tag!!), sedan var det löst!

Älskar detta forum med alla snabba, fina svar!

Tänkte jag kunde använda den här tråden för att be om hjälp i ett annat Adiumproblem för att slippa skapa en ny...
Mina kontakter menar att jag är listad som "offline" hos dem, vi kan prata om jag inleder konversationen men de menar att min status ändå är "offline". Tänkte någon vet vad det kan röra sig om, har startat om både Adium och min dator.

Ursprungligen av wildcard:

Tänkte någon vet vad det kan röra sig om, har startat om både Adium och min dator.

Vilket protokoll handlar det om? MSN?
Vilken typ av mail-adress använder du för att logga in? Hotmail eller någon annan?

Det är kanske samma problem som diskuteras i den här tråden:
http://www.99.se/vrig-programvara/237426-msn-med-mac.html

Ja, MSN. Tack för den länken, det är samma problem, men det hjälpte mig tyvärr inte..

Har också ett problem, som jag lånar tråden för om det går för sig...
Sedan jag uppdaterade till senaste versionen av Adium har dock-ikonen slutat att hoppa när man fått nya meddelanden.
Var hittar jag inställningen för detta?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-04-09 19:58
Ursprungligen av chinobar:

Sedan jag uppdaterade till senaste versionen av Adium har dock-ikonen slutat att hoppa när man fått nya meddelanden.
Var hittar jag inställningen för detta?

Inställningar -> Händelser

Jo, hittade det till slut, tack i vilket fall!
Nu ska man bara se om det fungerar igen så fort någon skriver.

Ingen som har en lösning på mitt problem? Det är rätt störande, om någon har några idéer vore jag tacksam!

Ursprungligen av wildcard:

Ingen som har en lösning på mitt problem? Det är rätt störande, om någon har några idéer vore jag tacksam!

Det är samma problem som i tråden jag länkade till? Du använder alltså en "mac.com"-adress för att köra MSN?

I så fall är nog enda lösningen att använda en annan mail-adress.

Jag använder en gmail adress.. Problemet uppkom för två dagar sedan, det har alltid fungerat felfritt annars, det är det jag tycker är konstigt.

Ursprungligen av wildcard:

Jag använder en gmail adress.. Problemet uppkom för två dagar sedan, det har alltid fungerat felfritt annars, det är det jag tycker är konstigt.

Varför skrev du då att "det är samma problem"? Den tråden handlar ju om problem med mac.com-adresser och MSN...

Har du provat att köra ett annat klient-program i stället för Adium? Microsofts eget t.ex... Fungerar det där?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför skrev du då att "det är samma problem"? Den tråden handlar ju om problem med mac.com-adresser och MSN...

Har du provat att köra ett annat klient-program i stället för Adium? Microsofts eget t.ex... Fungerar det där?

Sorry, amatörmisstag från min sida.. Vi har samma problem va de verkar hur som..
Problemet är att jag inte vill använda nåt annat program än Adium då jag gillar det skarpt. Det är inte obrukbart bara för jag inte ser ut att vara online hos mina kontakter, får väl lunka vidare..

Ursprungligen av wildcard:

Problemet är att jag inte vill använda nåt annat program än Adium då jag gillar det skarpt.

Jag menar inte att du permanent ska gå över till en annan klient. Jag vill bara att du ska testa en annan klient i rent felsökningssyfte. För att ta reda på om problemet ligger just i Adium, eller om det är något generellt med Gmail mot MSN.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag menar inte att du permanent ska gå över till en annan klient. Jag vill bara att du ska testa en annan klient i rent felsökningssyfte. För att ta reda på om problemet ligger just i Adium, eller om det är något generellt med Gmail mot MSN.

Tack för tipset. Provade det och med messenger är det ingen som klagar på att jag ser ut att vara offline. Så problemet är Adium? Jag kör Adium 1.2.4

1
Bevaka tråden