Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook fastnar på blå skärm vid start

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 10:56

Tjena...

Har problem med min Ibook G4 som inte vill starta. Hade för ngt år sedan "frågetecknetsproblemet" som löstes med en ny HD.

Problemet är nu iaf att starten tar sig förbi Apple-loggan och den snurrande symbolen under, skärmen blir sedan ljusblå för att sedan stanna i detta läga, inget hjälper förutom att stänga av datorn med knappen.

Har sökt lite men inte lyckats hitta rätt, kan någon hjälpa mig snälla?

//Oskar

Bumpar den här tråden.

Jag har råkat ut för exakt samma fel, fast på min vita macbook 13 tum. I mitt fall kan det vara värt att nämna att batteriet lade av för en tid sedan, varför jag endast kört med laddaren inkopplad. Det första som hände var att skärmen spontant började släckas ned (fast ljudet var kvar) när jag tittade på en film i VLC, jag startade om datorn och nu är den fast i det här läget. Är det någon som har en aning vad det beror på och hur problemet kan avhjälpas?

Antagligen är det väl videokortet som gått, eller heter det videochip? Och det sitter väl på moderkortet? Det konstiga är att det hände då jag kollade på film, helt plötsligt.
Nä fy fasen. Jag tror att jag biter i det sura äpplet. Macbook alu - here I come. Inget ont som inte för någonting gott med sig.

1
Bevaka tråden