Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska i iPhone - for real.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från artiklen:

Citat:

Yesterday morning there were yelps across the modding community - many of those who installed 2.0 (5A225c) got locked out by what has come to be affectionately called “The Pink Screen of Death”. Well, Apple has released a new build (5A240d) to its developers today, and it’s 200MB!

So what has Apple added to make the image so large? Well, a closer look at the filesystem shows and interesting change in language support - namely, it looks like the iPhone is coming to more countries officially! You can check out the table below for more info. There are also some screen shots to prove the language support at the end of the post, be sure to check them out! This is definitely some exciting stuff!

Update:

A closer look at /System/Library/Carrier Bundles/ shows that support for Ireland’s O2 carrier has finally been added, but that aside from the language support for the 7 new countries, Apple has not yet added Carrier Bundles for them, so we can’t really tell which carriers have been chosen by Apple, but we can guess that they will be the ones with the largest customer base in their respective countries.

Alltså, svenska har lagts till i den senaste builden (till developers) som språk på menyerna vad jag förstår. Dessutom har det lagts till filer för att iPhone ska funka med O2 i Irland också.

Här är en lista på språkfilerna.

Ser man på! Det finns hopp!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-09 14:41

Fast, det behöver ju inte betyda ett smack. iPod Touch är ju väldigt lika och kommer ju troligen få app-store den också och Touch finns på Svenska.

Så vitt jag förstått det hade den tidigare betan av 2.0 (1.2) även svenskt språk. Däremot inga svenska ordlistor.

Observera också att italienska funnits med som språk i rätt många firmware (ända sedan 1.1.1?) utan att Italien ännu fått iPhone. Så det säger ingenting om när iPhone kommer till Sverige, bara att den antagligen gör det (men det har ju varit väntat hela tiden).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 16:21

finns en hel del italienare i USA eller?

Ursprungligen av Adrian B:

Observera också att italienska funnits med som språk i rätt många firmware (ända sedan 1.1.1?) utan att Italien ännu fått iPhone. Så det säger ingenting om när iPhone kommer till Sverige, bara att den antagligen gör det (men det har ju varit väntat hela tiden).

Ursprungligen av pewe:

finns en hel del italienare i USA eller?

Det gör det säkert, men det är knappast därför italienska finns med. Kom ihåg International-menyn inte ens visades från början. Menyn International kom i 1.1.1 men den var gömd så man var tvungen att köra ett speciellt hack för att få se den. Det var först i 1.1.2 eller 1.1.3 som den ens gick att välja för vanliga användare.

Och det finns väl ändå långt fler spansktalande i USA? Dom har inte haft något eget språkval.

Detta betyder nog inte så mycket, troligen bara att dom tagit språkfilerna på iPod touch.

Senast redigerat 2008-04-09 16:44

Men... är de där filerna bara för menyerna? 7 MB bara för menyerna låter mycket. Men, vad vet jag...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-04-09 21:41

Svenska som språk i senaste 2.0 betan

Nu har Apple lagt till svenska som språk i senaste 2.0 betan... intressant, Sverige på G?

Borde vara nått för ifun.se att kika på, den officella översättningen!

http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=108471

Ursprungligen av mizi83:

Borde vara nått för ifun.se att kika på, den officella översättningen!

Jo, den är värt att jämföra med, men det mesta i telefonen har redan översatts av Apple i och med iPod touch, det är bara några delar som inte finns i båda.

Den översättning som finns i SwePhone är ganska komplett faktiskt, så jag tror inte det leder till några stora förändringar. Och i och med att svenska kommer på riktigt så behövs ju inte den delen av SwePhone längre, kanske inte någon del beroende på hur slutgiltiga 2.0 blir.

Slog ihop två trådar om samma sak.

Jag tycker rubriken är helt missvisande, rubriken antyder ju att iPhone kommer till Sverige nu. Det borde stå nåt i stil med "Svenska i iPhone - for real".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-10 13:23

Svenska fanns även i 5A225c, dock inga ordlistor.

När jag får möjlighet att titta på vad/om 5A240d kan bidra med till SwePhone.

Hoppas Apples egna ordlistor är bättre än de som finns nu, då skulle många bli glada

1
Bevaka tråden