Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetsida fungerar inte på min iMac =(

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-04-09 18:31

Undrar bara om någon råkat ut för att en webbsida inte fungerar alls på en Mac?
Har testat Safari, FireFox och Omniweb men ingen av de klarar av att visa sidan.
Har aldrig råkat ut för detta så undrar om någon känner igen problemet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 18:47

Ja, det har jag upplevt. Jag får tex inte http://www.update.microsoft.com/windowsupdate att fungera alls från min mac:

Ursprungligen av Microsoft:

Thank you for your interest in obtaining updates from our site.
To use this site, you must be running Microsoft Internet Explorer 5 or later.
To upgrade to the latest version of the browser, go to the Internet Explorer Downloads website.

Sen var det en sida jag försökte göra själv som inte fungerade från min mac. Eller någon annan dator heller...

Skämt åsido, vad menar du med "inte fungerar alls". Vilken webläsare har du sett den fungera i (på windows då antar jag). Vill du lämna länken så vi också kan kolla?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-04-09 20:56

Det är (tyvärr) in sida som visar sig när man loggar in på en stadsdels sida för att boka in sina tider så det är svårt att ge andra sidan och lösen

Mest att jag aldrig hört att det skulle bero på operativsystemet när man surfar. Men då finns detta problem alltså tyvärr !

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-09 21:06
Ursprungligen av basic:

Det är (tyvärr) in sida som visar sig när man loggar in på en stadsdels sida för att boka in sina tider så det är svårt att ge andra sidan och lösen

Mest att jag aldrig hört att det skulle bero på operativsystemet när man surfar. Men då finns detta problem alltså tyvärr !

Problemet existerar tyvärr. Ännu värre är att många kommuner har sådana här lösningar som låser ute de som inte kör windows från viss service. I det offentliga sverige existerar bara ett operativsystem. Ett land, ett folk, ett OS....

One nation, under Windows.

Testat sidan med opera?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-09 21:36
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Testat sidan med opera?

Finns det ActiveX-kontroller på sidan så lär det ju inte spela någon roll vilken webbläsare du kör så länge du inte kör den under windows. Som tur är så är de ju på väg ut.

Du kanske kan testa med att installera insticksfilen
User Agent Switcher i Firefox.
Under Tools/Verktyg i menyraden kan du sedan välja hur webbläsaren
"identifierar" sig, vilket möjligen kan fungera.

1
Bevaka tråden