Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort .mac ikonen brevid klockan?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-04-09 09:59

Sedan jag installerade leopard så finns det en ikon för .mac brevid klockan.
Jag har inte .mac, jag kommer inte skaffa .mac så jag vill bli av med ikonen. Nu är frågan... hur gör jag?

Det enda som finns under ikonen är följande alternativ:

"Never syncronized .mac"
"Sync Now"
"Enable .Mac syncing..."

Har alla som installerar leopard denna automatiskt? Idioti i sånna fall... den borde inte finnas där om man inte använder .mac.

1. Håll ner Äpple eller Kommando tangenten på den och dra bort den
2. Eller gå in i Systeminställningar > .mac >Synkronisering och kryssa ur rutan 'Visa status i menyraden'

  • Medlem
  • 2008-04-09 17:08

Tack panther! Genom ditt tips fick jag bort blåtands-ikonen bredvid klockan som jag har retat mig på i flera år! /nocke/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-09 17:22

Du kan också flytta på ikonerna om du vill ändra i vilken ordning dom visas. Fungerar förresten i andra program också som Mail.app mm.

//Rob

Ursprungligen av nocke:

Tack panther! Genom ditt tips fick jag bort blåtands-ikonen bredvid klockan som jag har retat mig på i flera år! /nocke/

Ojdå, flera år, vilken tur du blev av med den då

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-04-10 17:42

Sweet, tack!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-04-10 17:44

Måste bara påpeka att "2. Eller gå in i Systeminställningar > .mac >Synkronisering och kryssa ur rutan 'Visa status i menyraden'" inte fungerar om man inte har .mac aktiverat. Jag har inget sådant alternativ iaf.

Skönt att du blev av med den i alla fall

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-13 14:44

Jepp blev av med den... tills jag startade om min mac efter systemuppgradering.. då är ikonen tillbaks. tar bort den... och startar om.. vips är den tillbaks efter varje omstart (visserligen typ 1 gång i veckan eller mer sällan) men iaf ett irritationsmoment.

Bra tips att bara dra ut den, tack så mycket. Synd att den verkar komma tillbaka efter omstart.

Verkar som att man måste skaffa.mac för att få bort .mac

konstigt, jag har aldrig en sådan ikon? tror inte ens att jag nånsin har haft en..?

Kör leopard..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-14 23:21

Har .Mac. har aldrig sett någon .Mac-ikon däruppe. Däremot två pilar i cirkel...som snurrar vid synkning.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-14 23:50
Ursprungligen av mjg:

Har .Mac. har aldrig sett någon .Mac-ikon däruppe. Däremot två pilar i cirkel...som snurrar vid synkning.

O vad för ikon tror du det är? Om den snurrar när du synkar .mac är det ett säkert bet att det är .mac ikonen

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-14 23:55

Aha...ni kallar den för .Mac-ikonen. För mig är det iSync-ikonen. Det var därför jag missförstod.
Det finns altså ingen .Mac-ikon för mig - alltså inget program som heter .Mac. .Mac är en tjänst som ligger på servrar i USA. För att kommunicera med denna tjänst så använder man olika verktyg - t.ex. iSync.

Ursprungligen av ufred:

O vad för ikon tror du det är? Om den snurrar när du synkar .mac är det ett säkert bet att det är .mac ikonen

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-15 02:03

Tack för undervisningen. Tror ingen visste detta

Testa att öppna iSync och gå in på inställningar och kryssa ur "Visa status i menyraden" och se om den fortfarande kommer upp igen efter en omstart.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 10:20

Jag har nu provat att öppna iSync och gå in och kryssa ur. Ikonf*n kommer tillbaks iaf!

1
Bevaka tråden